هزینه روزانه کرونا برای ایران  چقدر است؟ / رییس انستیتو پاستور  پاسخ داد

دکتر علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور ایران در گفت‌وگوی ویدیویی با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که تا کنون کرونا ویروس برای ما چقدر هزینه داشته است و هزینه روزانه کرونا برای کشور ایران چه میزان است گفت: هزینه کلی کشور در اختیار من نیست که بدانم کرونا ویروس چقدر هزینه صرف خود کرده است اما در کل اولویت نخست کشور ما کرونا ویروس بود.

کرونا ویروس یک آزمون بزرگ برای کشورها

وی ادامه داد: کرونا ویروس یک آزمون بزرگ برای تمام کشورها بود کمااینکه امروز می بینیم که اقتصاد بسیاری از کشورها مانند اسپانیا، فرانسه و حتی انگلیس با مشکل روبرو شده اند. روزی در تاریخ ثبت خواهد شد که مردم ما با دست خالی کشور را در این آزمونی که هنوز به پایان نرسیده از مشکلات بیرون آورده است.

رییس انستیتو پاستور ایران تاکید کرد: برای ما باعث افتخار است که کل نظام سلامت و کادر آن جانانه ایستادند و افتخار آفریدند.

کم ترین هزینه برای راه اندازی انستیتو پاستور در میان سایر کشورها

دکتر بیگلری با بیان اینکه نمی دانم در کل چقدر هزینه برای کرونا شده است تصریح کرد: هزینه ای که برای راه انداختن انستیتو پاستور ایران تخصیص داده شد یکی از کم هزینه ترین ولی در عین حال کاراترین سیستم هایی بود که باید توسط نیروهای متخصص سایر کشورها راه می افتاد اما جوانان این مرز و بوم آن را راه اندازی کردند.

رییس انستیتو پاستور ایران مطرح کرد: هرچقدر که در این مدت برای کرونا ویروس هزینه کرده ایم کم تر از سایر اقتصادهای دنیا است. این آزمونی بود که استحکام کشور را نشان داد. کیت های تست ما به اندازه کافی موجود هستند و به صورت عاقلانه از آنها استفاده می کنیم. برخلاف سایر کشورها که برای خرید تست عجله کردند و حتی یک و نیم میلیون تست روی دست یکی از کشورها مانده است بنابراین در این زمینه ما هوشمندانه عملی کردیم فلذا روزی آیندگان نیز بر این موضوع تاکید خواهند کرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567458 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟