چرا آمار مرگ کرونایی در ایران روند کاهشی پیدا کرده است؟ / رییس انستیتو پاستور توضیح داد + صوت
حجم ویدیو: 35.67M | مدت زمان ویدیو: 00:04:22

دکتر علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور ایران در گفت‌وگوی ویدیویی با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که چرا مبتلایان به کرونا در ایران همچنان روند افزایشی دارد اما مرگ و میرها کاهش داشته است گفت: اتفاقا این سوال در ذهن مردم نیز پیش آمده است. امروز آمار مثبت های کرونا ویروس ما در حال افزایش اما تعداد بستری ها و مرگ و میرهای ما کاهش پیدا کرده است که علت آن این است که تا چند هفته قبل به دلیل اولویت ما از بیماران بستری در بیمارستان تست گرفته می شد.

وی ادامه داد: اگر 10 نفر برای تست به بیمارستان مراجعه می کردند و تنها یکی از آنها مبتلا می بود برای اینکه دیگران آلوده نشوند ما از آنها تست می گرفتیم بعد وقتی دیدم که از عهده تست بیمارستان ها بر می آییم ظرفیت تست های اضافه خود را به بیمارهای سرپایی اختصاص دادیم. یعنی اگر فردی تنها یکی از علائم را داشت و امکان ناقل بودنش برای ما مسجل شد ما از خانواده های آن فرد که بی علامت هستند نیز تست می گیرم بنابراین آمار مبتلایان به ویروس کرونا با حال عمومی خوب بالا می رود.

دکتر بیگلری من پایلوت های مختلف را به صورت لحظه ای بررسی می کنم بنابراین نیاز است که به نکته مهمی اشاره کنم تاکید کرد: یکی از علائم این بیماری تنگی نفس که اگر به یک فرد گفته شود که شما مبتلا هستید و باید چه کارهایی را در خانه انجام دهید اما باز اضطرابی در فرد به وجود می آید که تنگی نفس یک فرد را صد برابر می کند حال اگر آن فرد به بیمارستان مراجعه کند مرگ و میر افزایش خواهد داشت.

رییس انستیتو پاستور ایران خاطر نشان کرد: ما هم اکنون عمدتا در زمینه کرونا ویروس بیماریابی انجام می دهیم تا افراد برای مقابله با کرونا آماده شوند. این کار ما باعث می شود که افراد بدون اینکه به شبکه بیمارستان مراجعه کنند، خارج از شبکه زنجیره انتقال شکسته شود بنابراین طبیعی است که تعداد تست های ما افزایش خواهد داشت.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567429 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟