غارت و تعطیلی اصناف در راه است / زنگ خطر مجرم شدن پاک های جامعه

 نعمت احمدی ، حقوقدان و وکیل دادگستری با بیان ایکه  موضوعات اجتماعی فرمولی نیست، پس نمی توانیم راجع به آن قضاوت کنیم گفت : شغل جمع کثیری از مردم بستگی به کار بدنی روزانه دارد و باید برای امرار معاش این قشر از جامعه که کار ثابت و بیمه ندارند، چاره ای اندیشیده شود.

نعمت احمدی / وکیل دادگستری / حقوقدان

شروع بزهکاری در پی مشکلات اقتصادی!

وی با بیان این که همیشه نداری باعث بزهکاری نمی شود، افزود: مردم روح پاک خود را دارند اما گروه هایی در این شرایط و شرایط مشابه، انگیزه بیشتری پیدا می کنند و از سر اجبار به سوی بزهکاری کشیده می شوند.

احمدی با اشاره به مزرعه خود گفت: ما در مزرعه از آبیاری قطره ای استفاده می کنیم و هر 150 متر باید یک شیرفلکه بگذاریم تا بخشی از مزرعه را آبیاری کنیم. قیمت این شیرفلکه ها 800هزار تا یک میلیون تومان است. هیچ وقت سابقه نداشت کسی این شیرفلکه را ببرد و ببرد ، چون جنس آن از برنج است و قیمت چندانی ندارند. در زمستان سال گذشته (سال 98) حدود 6شیرفلکه از مزرعه ما سرقت شد. من برای جبران آن باید 6میلیون تومان پول بدهم در حالی که آن فرد شاید یک میلیون تومان هم آن نتواند شیرفلکه ها را بفروشد.

فقرا وسایل خانه شان را می فروشند

این حقوقدان با اشاره به این که بخشی از گروه های هدف که زمینه و بستر جرم برایشان فراهم است، به جرم روی می آورند، تاکید کرد: بخشی از جامعه اما زمینه جرم را ندارند بلکه نیاز اقتصادی دارند. دولت باید بسته های حمایتی درست و اصولی برای این اقشار در نظر بگیرد. این اقشار تا حدی می توانند با خرده فروشی زندگی خود را بگذرانند. در حقیقت آنها با فروش وسایل خانه یا قرض زندگی خود را تامین کنند و بعد از آن در تنگنا قرار می گیرند. ترس من از این است که گروه اجتماعی پاک به بزهکاری سوق داده شوند. اگر نتوانیم با بیمه، بیمه بیکاری و... حداقل معاش گروه های پاک و زحمت کش را تامین کنیم به سمت جرم کشیده می شوند و جامعه به شدت آسیب می بینند.

این وکیل دادگستری با بیان این که گروه هایی که دله دزد، سارقان حرفه ای و... هستند، گفت: شرایط برای آنها متفاوت نیست. اما ترس از این است که گروه های سالم جامعه به سمت بزهکاری سوق داده شوند. در حال حاضر با بیکاری مزمنی روبرو خواهیم بود. در حال حاضر به دلیل شرایط شیوع کرونا کسی معترض نخواهد بود اما  بخش های سالم جامعه به لحاظ نیازی که دارند به تخلفات سوق داده می شوند. در آینده ای نزدیک اگر چاره ای نیندیشیم و حداقل ها را برای اقشار ضعیف و سالم جامعه فراهم نکنیم با اعتراضات گسترده روبرو می شویم.

اعتراضات همراه با غارتگری در راه است

احمدی با بیان این که اعتراضات افراد نیازمند با اعتراضات دیگر متفاوت است، تاکید کرد: اعتراض برای تغییر وضعیت اقتصادی همراه با غارت خواهد بود. اعتراضات در کشور تاکنون کمترین تخریب را در پی داشته چرا که اغلب این اعتراضات فرهنگی یا سیاسی بودند. وقتی گروه ها به دلیل حاشیه نشینی و مشکلات اقتصادی اعتراض می کنند در بخش هایی غارت نیز صورت می گیرد. چرا که اعتراضات به وضع موجود نیست بلکه اعتراضی است برای تامین حوائج اقشار آسیب دیده، آن زمان است که باید وحشت کرد چرا که امنیت اقتصادی افراد از بین خواهد رفت. وقتی اعتراضات مبنی و جنبه اقتصادی پیدا می کند، غارت به وجود می آید. در این زمان است که بخشی از اصناف و مشاغل که به زور خود را روی پا نگه داشته اند در معرض غارت قرار گرفته و تعطیل می شوند. بنابراین با یک تعطیلی گسترده مشاغل و اصناف نیز روبرو خواهیم شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 565467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟