آسیب های پنهان و پیدا  زنان تنها مانده در خانه

امان الله قرایی مقدم جامعه شناش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که تنها ماندن زنان در خانه زمانی که مردان مهاجرت کرده اند چه مشکلاتی به وجود می آورد گفت: ما با بررسی زنانی که همسرشان در ماموریت های دولتی بودند یا مشاغلی داشتند که باید دائم در سفر می بودند به این نتیجه رسیدیم که روابط نامشروع در بین این افراد زیاد است.

معضلات نبود شوهر در خانه

وی ادامه داد: وقتی شوهر کم تر در خانه باشد مسائل دیگری همچون تحقیر زنان از سوی اطرافیان صورت خواهد گرفت و نتیجه ای جز نابسمانی روحی و روانی برای زن ندارد کمااینکه فرزندان نیز توجه کم تری به سخنان مادر می کنند.

قرایی مقدم تصریح کرد: اصولا مهاجرت های فصلی زیان های زیادی برای خانواده دارد چراکه انسجام خانواده را از بین می برد.

مشاغل روستایی باید جدی راه اندازی شوند

این جامعه شناس با تاکید براینکه  نیاز است تا توجه ویژه ای به مشاغل روستایی شود ادامه داد : چرا که وقتی یک  فرد روستایی ببیند که کار ندارد و مشکلات معیشتی بر او فشار آورده چاره ای جز اینکه بخواهد به تنهایی مهاجرت کند یا با خانواده حاشیه نشین شود نخواهد داشت فلذا بنیان خانواده به دلیل این تغییرات سست خواهد شد.

او افزود: همه این مشکلات حاصل این موضوع است که ما قطب های صنعتی را در کلانشهرها به خصوص تهران متمرکز کرده ایم فلذا باید یک تغییر کلی در سیاست ها بوجود بیاید تا بتوانیم صنایع کوچک را به روستاها و شهرها منتقل کنیم که این مسئله در طرح آمایش سرزمینی ایران دیده شده است.

قرایی مقدم در پایان با بیان اینکه توزیع عادلانه ثروت باید یکی از اهداف ما باشد خاطرنشان کرد: طرح آمایش سرزمینی سالهاست با وجود آنکه از سوی مقامات مختلف مورد تاکید قرار گرفته است اما هیچ زمان به صورت جدی انجام نشده است بنابراین تا زمانی که این وضعیت ادامه داشته باشد ما مهاجرت مردان را شاهد خواهیم بود که زنانشان در خانه تنها هستند بنابراین معضلات اجتماعی نیز افزایش خواهد داشت

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565179 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟