ربیعی : صاحبخانه ها قراردادهای اجاره را تا دو ماه دیگر  تمدید کنند + فیلم
حجم ویدیو: 10.71M | مدت زمان ویدیو: 00:02:04

به گزارش رکنا ، علی ربیعی با اشاره به تعطیلی بنگاه‌های معاملاتی در ایام شیوع کرونا اظهار کرد: بنا بر تصمیمات ستاد مبارزه با شیوع کرونا، دفاتر مشاور املاک تعطیل شده بودند و موعد اجاره و رهن بسیاری از خانه‌ها رسیده و در عین حال، دفاتر املاک تعطیل بود.

وی یادآور شد: تصمیم گرفته شد واحدهای مسکونی که قرارداد رسمی یا غیر رسمی با مستأجری از اول اسفند تاپایان اردیبهشت ۹۹ داشته‌اند تا ۲ ماه تمدید شود.

سخنگوی دولت عنوان کرد: این تصمیم کمک می‌کند که در این فاصله، قراردادهای اجاره املاک یا تمدید شود و یا مستأجران فرصت داشته باشند نقل مکان کنند.

ربیعی درباره ضمانت اجرای این تصمیم تأکید کرد: قرارداد بین مؤجران و مستأجران اغلب یکساله یا بیشتر است و وقتی قراردادها اجرا نمی‌شود، شامل جریمه شده و افراد به محاکم قضایی مراجعه می‌کنند.

مصوبات ستاد مقابله با شیوع کرونا در حکم قانون است و بر این اساس، جریمه‌ای به مستأجر تعلق نمی‌گیرد و محاکم قضایی نیز به این شکایات رسیدگی نمی‌کنند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: این مصوبات برای همه الزامی است و البته تأکید می‌کنم که بسیاری از مؤجران، این مهم را انجام داده و با قانون همراه بوده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

 

کدخبر: 564656 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟