سازمان ملل به کمک معتادان متجاهر آمد / کمترین ابتلا به کرونا در میان معتادان ایرانی

دکتر مجید رضا زاده معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که چه اقدامات پیشگیرانه از کرونا در حوزه کاهش آسیب های معتادان متجاهر از سوی سازمان بهزیستی صورت گرفته است مطرح کرد: سازمان بهزیستی برای پیشگیری شیوع کرونا در بین معتادان از همان ابتدای شروع این بیماری در مراکز درمانی و کاهش آسیب خود اقدامات موثری را انجام داد که همین امر باعث شد تا ما کم ترین مورد ابتلا را در معتادان خیابانی و چه در معتادان مراکز داشته باشیم.

تقدیر سازمان بین الملل از بهزیستی

وی ادامه داد: اقدامات ما با حمایت سازمان ملل صورت گرفت کمااینکه شاهد تقدیر این سازمان جهانی از سازمان بهزیستی برای خدماتش بودیم که باعث مباهات کشور است چراکه ما علاوه بر مردم معمولی حتی معتادان را نیز در نظر گرفتیم. ایران کمترین آمار ابتلا معتادان به کرونا در جهان را با این تدابیر تاکنون داشته است.

رضا زاده با بیان اینکه برای مراکز خود دستورالعمل هایی آماده کردیم تا بدانند چگونه با افراد مشکوک به کرونا باید برخورد کنند تاکید کرد: ما مراکز خود را از پذیرش افراد جدید منع کرده ایم تا بتوانیم از افراد مقیم در این مراکز مبتلا به بیماری نشوند.

شناسایی بیش از سه هزار و 200 محله پر خطر

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: ما با داشتن 258 مرکز روزانه و شبانه و بالغ بر 250 تیم سیار بیش از سه هزار و 200 محله پر خطر را شناسایی و پذیرای افراد معتاد متجاهر بودیم تا در کنار خدماتی که به آنها داده می شود ماسک و ماده ضد عفونی کننده به آنها داده شد کمااینکه غربالگری نیز صورت گرفت.

او در پایان تاکید کرد: علی رغم اینکه تجمع افراد معتاد و پایین بودن سطح ایمنی این افراد می توانست خطرناک باشد اما با اقداماتی که از سوی سازمان بهزیستی با کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان ملل و وزارت بهداشت صورت گرفت، خوشبختانه ما شاهد این مسئله هستیم که افراد زیادی مبتلا به کرونا نشدند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 563946 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟