تکلیف امتحان دانش آموزان ابتدایی مشخص شد

به گزارش رکنا، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در برنامه صبح و نشاط ضمن تبریک هفته معلم، اظهار کرد: بنده در دوره دبستان و دوره‌هایی اول و دوم تدریس کردم و هم اکنون هم عضو هیأت علمی دانشگاه تهران هستم و افتخار می‌کنم که معلم هستم.

وی در خصوص امتحانات دانش‌آموزان دوره ابتدایی گفت: طبق دستورالعمل تهیه شده و جلساتی که در شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد، ارزیابی دانش‌آموزان توسط معلمان انجام می‌شود.

حکیم‌زاده درباره امتحانات هماهنگ استانی، توضیح داد: به این امتحانات از قبل هم نقدهایی وارد می‌شد و با توجه به بازبینی‌های انجام شده، آزمون هماهنگ منطقه‌ای نخواهیم داشت و پس از پایان فرایند آموزش دروس، با محوریت معلم، ارزیابی‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت مهارت‌های خواندن و نوشتن به خصوص در پایه اول دبستان، اگر نیاز باشد برنامه جبرانی در ابتدای سال آینده برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص دغدغه خانواده‌ها درباره شبکه «شاد»، تصریح کرد: آموزش و پرورش قبل از راه‌اندازی سامانه شاد با توجه به مأموریت ذاتی که تداوم آموزش است، یکی از اقدامات آموزش تلویزیونی بود و علاوه بر آن معلمان از طریق فضای مجازی به دانش‌آموزان درس دادند.

وی افزود: در مناطق روستایی و عشایری، راهبران آموزشی درس‌نامه‌هایی را تهیه کردند و در بین دانش‌آموزان توزیع کردند همچنین کمک به رفع اشکال دروس نیز داشتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 563845 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟