زندگی کارگری با حقوق 400 هزار تومان! / همسان سازی حقوق زودتر انجام شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نشست همفکری و اخذ نظرات نمایندگان تشکل‌های بازنشستگان و مستمری بگیران اعلام کرد که تلاش می‌کنیم تا افزایش حقوق امسال را طی ماه آینده اجرایی کنیم البته با هزینه شدن منابع سرمایه‌ای برای امور جاری و تعهدات سنواتی مخالف هستیم.

ادامه وضعیت برای کارگران یک تبعیض ناروا است

سهیلا جلودارزاده نماینده کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که چرا حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران با وجود مصوبه های قانونی باز افزایش پیدا نمی کند گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان یک حرف جدید نیست بلکه خواسته حقی است که مدت ها از سوی آنها پیگیری می شود کمااینکه ادامه این وضعیت یک تبعیض ناروا است که طبق قانون اساسی باید جلوی این کار گرفته شود.

همسان سازی حقوق باید هرچه زودتر اجرایی شود

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مجلس همسان سازی حقوق را تصویب و شورای نگهبان آن را تایید کرده است طبیعی است که این قانون در برنامه ششم توسعه و بودجه آمده بنابراین باید هرچه زودتر اجرایی شود.

تبعیض سازمان تامین اجتماعی برای کارگران

نماینده مردم تهران با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی برای کارکنان خود همسان سازی را انجام داده است تصریح کرد: این سازمان در خصوص افرادی که کارگر تامین اجتماعی نیستند همسان سازی حقوق را انجام نداده است و منتظر آن است تا دولت بدهی های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت بکند البته دولت نیز پرداختی های داشته و قرار بر این بود که همسان سازی انجام شود منتهی باز شاهد آن هستیم که کارگران در حال صدمه دیدن هستند.

جلودارزاده با بیان اینکه کارگران ولی نعمتان این کشور هستند تشریح کرد: اگر کارگران حق بیمه پرداخت نمی کردند دیگر سازمانی وجود نداشت کمااینکه کشور تولیدی هم نداشت بنابراین اگر کارگری بازنشسته شده است بایدنتیجه زحمات خودش را بگیرد کمااینکه این قانون از روز ابتدایی به امضای دو طرف رسیده است.

کارگران از سپرده هایشان سودی نبرده اند

او با بیان اینکه من وقتی نظرات کارگران را می خوانم خود شرمنده آنها می شوم تاکید کرد: کارگران در دوره های جنگ سپرده های خود را به سازمان تامین اجتماعی داده اند اما سودی از ان نبرده اند حال امروز می خواهند نتیجه زحماتشان را ببینند بنابراین باید هر اقدامی که می شود برای آنها کرد چراکه برای نظام و انقلاب تلاش کردند.

این نماینده کارگری در پایان با بیان اینکه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان حداقل از منابع ناشی از گران شدن بنزین تامین می شد تشریح کرد: کارگرانی هستند که با 400 هزار تومان زندگی می کنند بنابراین من فکر می کنم که خیلی از این گره هایی که در کشور ما است به دلیل پرداخت نکردن حق و حقوق این کارگران است. بسیاری از کارگران ما سلامتی خود را برای تولید کشور از دست داده اند اما بجای اینکه به انها برسیم حتی حق و حقوقشان را نیز ندادیم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 563465 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟