مردم گرفتار یک بوم و دو هوای مسئولین در خصوص کرونا

نصرالله سردار فتحیان مدیر هماهنگی بین دستگاهی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در گفت‌وگی ویدیویی با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این موضوع که مسئولان وزارت بهداشت از عادی شدن ویروس کرونا در جامعه نگران هستند در حالی که ستاد ملی مقابله با کرونا خود باعث این عادی سازی شده است و حتی روز گذشته نیز اعلام شد که امکان مذهبی که در وضعیت سفید هستند باز می شوند و این خود عامل عادی سازی است تصریح کرد: ابتدا نیاز است تا از تولیت حرم های چهارگانه حرم امام رضا، حرم حضرت معصومه، حرم شاه عبدوالعظیم و حرم شاه چراغ تشکر کنم کمااینکه امروز همه امامزاده ها تعطیل کامل هستند و تا این لحظه تصمیم برای بازگشایی این اماکن گرفته نشده است.

تدبیر رییس جمهوری در خصوص سفید، زرد و قرمز شدن مناطق

وی ادامه داد: مراکز آموزشی نیز که یک جمعیت عمده ای از اجتماع ما را تشکیل می دهند هم اکنون تعطیل هستند و برای آنها نیز تصمیمی مبنی بر بازگشایی گرفته نشده است. البته در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی مقابله با کرونا بر اساس تدبیر رییس جمهوری قرار شد تا شهر ها به سه گروه سفید، زرد و قرمز تقسیم بندی شوند.

هیچ شهری از نظر کرونا سفید اعلام نشده است

مدیر هماهنگی بین دستگاهی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه بعد از مشخص شدن مناطق سفید ممکن است که مراکز آموزشی و اماکن مذهبی مانند مساجد با رعایت پروتکل ها بازگشایی شوند تصریح کرد: تا کنون هیچ شهری توسط وزارت بهداشت سفید اعلام نشده است اما گفته می شود تا نیمه ماه مبارک رمضان و اردیبهشت این بررسی های انجام خواهد شد.

کرونا فقط بخش سلامت را هدف قرار نداده است

سردار فتحیان با گفتن این مسئله که با بازگشایی بخش هایی از اقتصاد خرد و کلان ما شاهد تردد و تحرک زیاد در جامعه هستیم تصریح کرد: کشور ما با مشکلات متعددی از قبیل بیماری کرونا، تحریم های ظالمانه آمریکا و تنگناهای اقتصادی که برای کشورمان به وجود آمد، روبرو هستیم بنابراین کرونا امروز تنها بخش سلامت مردم را هدف قرار نداده است.

روند بیماری کرونا رو به کاهش است

او در پایان تاکید کرد: کرونا اجتماع، اقتصاد، امنیت و... تحت تاثیر قرار داده است حال ما یک کشوری هستیم که متناسب با ویژگی های بودمی تصمیم گیری های لازم را در زمینه کرونا انجام می دهیم که آخرین تصمیم نیز همین مشخص شدن وضعیت سفید، زرد و قرمز است چراکه روند بیماری و فوتی ها رو به کاهش است که این مسئله اتفاق خوبی برای من و هم وطنانمان است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 563222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟