کارمند اورژانس اجتماعی: جز سکوت چاره ای نداریم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، از ترس خشونت ، بعد از خشونت ، برای فرار از خشونت ، برای دریافت کمک با شماره اورژانس اجتماعی تماس گرفته می شود. برای آرام کردن دعوا خانوادگی ، برای مشاهده کودک آزاری و همسر آزاری ، برای به آرامش رساندن فضای یک خانه ناآرام و .... برای مواردی پر از درگیری و نه برای لحظه های خوش با اورژانس اجتماعی تماس گرفته می شود. مرکزی که نام کمک فوری و اورژانسی برای موارد آسیب های اجتماعی را دارد ولی آنقدر انگیزه در این مرکز کمرنگ شده است که بعضا زمانی می رسند که یا ماجرا خاتمه یافته و یا آنقدر اوج گرفته که دیگر با کمک این مرکز نمی توان کاری کرد.

درست است که افرادی برای رفع آسیب های اجتماعی کار می کنند رسالتی بالاتر ازمادیات دارند ولی این روزها ، وضعیت معیشت مردم در هر قشری آنقدر در معرض خطر است که تا بخش اقتصادی زندگی افراد تامین نشود ، نمی توانند با آرامش به کمک و یاری دیگران بشتابند زیرا خودشان در قلب آسیب و خطر و ناآرامی هستند.

یکی از کارکنان اورژانس اجتماعی در گفت‌ وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که با چه مشکلاتی هم اکنون روبرو هستیم بیان کرد: کار ما در برخورد با آسیب های اجتماعی و مشکلات است اما چند وقتی است که خود ما از سوی سازمان بهزیستی دچار مشکل شده ایم چرا که در حقوق دادن به ما، وقت شناس نیستند و با تاخیر های طولانی در پرداخت حقوق مواجه هستیم.

حقوق کارکنان اورژانس اجتماعی چند ماه یک بار واریز می شود

وی ادامه داد: ما را در اورژانس اجتماعی به صورت شرکتی کار می کنیم    هر سال یک نفر پیمانکار ما می شود.  زمان پرداخت حقوق به این صورت است که چند ماه یکبار صورت دریافت داریم  آنهم در حالی که تمام حقوق  را یکجا پرداخت نمی کنند و همیشه مشکل مالی با ما است .

این کارکن اورژانس اجتماعی تاکید می کند: امسال عیدی ما را 6 فروردین ماه با یک پایه حقوق واریز کردند این در حالی است که نیروهای شرکتی ادارات دیگر عیدی کارگری می گیرند و عیدی آنها دو پایه حقوق حساب می شود.

چاره ای جز سکوت ندارند

او ادامه می دهد: توان اعتراض نیز نداریم زیرا بیکاری در انتظارمان خواهد بود. از آنجایی که این روزها حجم کاری ما چند برابر شده  چاره ای جز سکوت هم نداریم .

همه مشکلات مالی داریم

مسعود آسیما مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که وضعیت مالی کارکنان اورژانس اجتماعی خوب نیست ،حقوق آنها به موقع پرداخت نمی شود ، حتی قرارداد نیز با آنها از فروردین بسته نشده است برای حل این مشکلات چه می توان انجام داد گفت: همه مشکلات مالی داریم . در خصوص قرار دادها نیروی انسانی تصمیم گیری ها در حال انجام است  اما باید بگویم که  این افراد حقوق خود را تا کنون به صورت منظم گرفته اند.

وی تاکید کرد : حقوق گرفتن این کارکنان دیر و زود داشته اما سوخت و سوز نداشته است در خصوص امنیت شغلی هم باید بگویم دارند کارشان را انجام می دهند و اینکه بیکاری در انتظارشان باشد معنایی ندارد . تا زمانی که کارشان را دقیق و درست و منظم انجام دهند چرا بیکار شوند.

آسیما در پاسخ به این سوال که عیدی آنها فقط یک پایه حقوق واریز شده است اظهار کرد:  باید بررسی شود تا مشخص شود اگر اینگونه بوده چرا به طور کامل پرداخت نشده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562863 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟