کمیته ویژه در حال بررسی پرونده شهدای کادر درمانی کرونایی ها /  فوت 63 پرستار و پزشک تاکنون

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، این روزها پرسنل بیمارستان (پرستار، پزشک و...) در صف اول خطر مبارزه با کرونا ایستاده و جان خود را به خطر انداخته اند تا سلامتی مردم حفظ شود.

پربیراه نیست اگر بگوییم آنها از زندگی و خانواده خود گذشتند و روزها و شاید ماهها در کنار مردم گرفتار با کرونا شده شان  ماندند... در کنار آه و ناله های پر دردشان... تمام خس خس سینه هایشان را به جان خریدند... با آنها گریه کردند و برای شاد کردن بیمارانشان از هیچ کاری فروگذار نبودند. اما کروناویروس به جای آن که مهربانی هایشان را ببیند و به سوی  آنها نیز حمله ور شد و ده ها نفر از این مبارزان سفید پوش را مغلوب خود کرد و جانشان را گرفت.

کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد آمار کادر درمانی که براثر کار در بخش کرونا به این بیماری مبتلا شده یا فوت کرده اند به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت:  کمیته ای مامور شده است تا شرح حال و تاریخچه کادردرمانی که بر اثر خدمت رسانی به مبتلایان کوئید 19 جان باختند مورد بررسی قرار دهد تا شهید خدمت محسوب شوند. گزارش نهایی این کمیته که با  همکاری بنیاد شهید راه اندازی شده، هنوز مشخص نیست.

آمار کادر درمانی کرونا که فوت کرده اند

وی افزود: تاکنون بیش از 63 مورد فوتی از کادر درمانی در اثر ابتلا به کروناویروس اعلام شده است  ولی امکان دارد تعداد این جانباختگان بیشتر باشد که  کمیته براساس مدارک، مستندات و شاخص ها در لیست نهایی  قرار دهد  که  اعلام اسامی و تعداد  را به اظهار نهایی کمیته منوط می کنیم.

 سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کرد :  برخلاف تمام موارد که گفته شده است  تقریبا یکی از کمترین موارد ابتلا به کوید19 کادردرمانی کرونایی ها را نسبت به بسیاری از کشورها تاکنون داشته ایم .

ایثارگری کادر درمانی در بیمارستان های ایران

جهانپور با اشاره به این که علیرغم مشکلاتی که وجود دارد  ایران جزو کشورهایی بود که به سرعت تجهیزات و اقلام بهداشتی مناسب و استاندارد را در اختیار کادر بیمارستانی قرار داد، گفت: بسیاری از کشورهای پیشرفته هنوز نیز برای یک یا دو هفته یک ماسک در اختیار پرسنل درمان قرار می دهند. خوشبختانه جز روزهای اول ورود کرونا به کشور ، مشکل کمبود تجهیزات ایمنی برای کادر درمانی را نداشتیم. همان روزهای اول با وجود کمبود  امکانات و تجهیزات ایمنی و درمانی نیز کادر درمانی از کمک به هموطنان عقب ننشستند. برای همیشه مردم مدیون کادر درمانی خواهند بود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 562693 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟