زباله های تازه ای که در طبیعت رها می شوند/ ماسک و دستکش

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگوی تلفنی با برنامه جوان ایرانی سلام گفت:کرونا مشکل بزرگی برای دنیا ایجاد کرده اما وضعیت محیط زیست دنیا و کشور بهتر شده است، کاهش تردد و مصرف انرژی برای محیط زیست به خصوص حیات وحش و هوای دنیا بهتر شده است.

کلانتری با تاکید بر رعایت بهداشت فردی توسط مردم گفت: مواد یکبار مصرف، مانند دستکش و ماسک و دیگر ملزومات بهداشت شخصی را در طبیعت و جاده و خیابان رها نکنند.

وی با بیان اینکه برنامه های آموزش عمومی توسعه پیدا کرده و ادامه دار خواهد بود،گفت: فرهنگ و آگاهی مردم در خصوص رعایت بهداشت شخصی و نظافت محیط زیست بسیار بالا رفته است، مردم لمس کردند که با رعایت این موارد از شر بسیاری از بیماری ها راحت خواهند شد.

ریس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: من مطمئن هستم مردم با این سطح از آگاهی حافظ محیط زیست کشور و پیرامون خودشان هم خواهند بود، سازمان حفاظت محیط زیست با 3 هزار و 500 محیط بان، نمی تواند محیط زیست کشور را حفظ کند، بلکه مردم با هشتاد میلیون محیط بان حافظ کشور خواهند بود.

معاون رییس جمهور در خصوص مصرف زیاد آب در زمان شیوع کرونا در کشور گفت: توصیه مسئولین بهداشتی کشور بر شست و شوی مداوم و زیاد دست ها است و باید برای کاهش مصرف آب کشور در بخش کشاورزی صرفه جویی کنیم زیرا حدود 20 درصد آب کشور برای مصرف شرب و بهداشتی است و مابقی آن صرف بخش کشاورزی می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 562268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟