راه های  رفع اختلالات شبکه شاد / زنگ ورزش در شبکه شاد زده شد

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، از زمان شروع به کار شبکه شاد، کاربران آن که متشکل از دانش آموزان، معلمان، معاونان و مدیران مدرسه هستند دچار مشکلاتی شدند. این شبکه هویت آنان را تایید نمی کرد. به طور دائم حین استفاده نرم افزار برای آنان از دسترس خارج می شد. تعدادی از معلمان و دانش آموزان نمی توانستند نام کاربری خود را ثبت کنند. این نرم افزار تنها نسخه موبایلی آن برای سیستم عامل اندروید تعریف شده است و کاربرانی که تلفن همراه آنان متعلق به شرکت اپل است نمی توانند از این نرم افزار بر روی تلفن همراه خود استفاده کنند. درباره این مشکلات با مدیر شبکه شاد گفت و گو کردیم.

مهدی شرفی- مدیر شبکه شاد  در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره وجود این نسخه برای موبایل های دارای سیستم عامل اندروید و عدم پشتیبانی این نرم افزار از گوشی های سیستم عامل ios اظهار داشت: گزارشاتی که از کاربران شبکه شاد دریافت کردم تعداد افرادی که گوشی های آیفون داشتند بسیار کم و رتبه دوم بود. کاربران گوشی های آیفون نیازی به هیچ برنامه جانبی و شبیه ساز ندارند و آن ها می توانند از نسخه تحت وب شبکه شاد برای ورود به این برنامه استفاده کنند.

اطلاعات هویتی خود را در سامانه سناد اصلاح کنند

وی درپاسخ به این سوال که برخی از معلمان و دانش آموزان با احراز هویت خود و ساختن حساب کاربری برای این نرم افزار دچار مشکل هستند گفت: اطلاعات هویتی که ما به این نرم افزار داده ایم براساس سامانه جامع اطلاعات دانش آموزی سناد است و اگر دانش آموزی با ساختن حساب کاربری با نام و مشخصات خود دچار مشکل است قطعا در این سامانه اطلاعات خود را به درستی وارد نکرده است و باید به سامانه سناد وارد شود و اطلاعات خود را ویرایش و به درستی وارد کند تا بعد بتواند وارد حساب خود در شبکه شاد شود. درباره ورود معلمان و کادر مدرسه هم ممکن است یا امور اداری مدرسه اطلاعات آن ها را به درستی ثبت نکرده باشد یا شماره تلفنی که پیش از این از آن فرد ثبت شده با شماره تلفنی که او می خواهد در سامانه شاد ثبت نام کند مغایرت داشته باشد. درحال حاضر ما برای احراز هویت ابزاری را لحاظ کرده ایم که شخص می تواند مطلع شود کدام شماره تلفن آن در این سامانه ثبت شده است تا با همان شماره تلفن حساب کاربری خود را ایجاد کند.

با وزارت ارتباطات به دنبال حل مشکل ترافیکی هستیم


شرفی درباره اختلالات ارتباطی این سامانه بیان داشت: سامانه شاد طی چند روزی که شروع به کار کرده است حدود 9میلیون عضو دارد و این باعث ایجاد ترافیک سنگینی شده است همچنین ما برای مراقبت از حریم شخصی و مسائل امنیتی یک سری اقدامات انجام داده ایم و این باعث سنگین تر شدن ترافیک می شود. البته اختلالات ارتباطی به زیرساخت های اینترنتی و ارتباطی کشور بازمی گردد و در این خصوص با وزارت ارتباطات ارتباط گرفته ایم و آن ها به مشاوره و کمک می دهند و درحال تلاش برای رفع این مشکلات ارتباطی هستیم تا به دانش آموزان و معلمان سرویس های خوبی ارائه دهیم.

ایجاد کانال تربیت بدنی و سلامت در شبکه شاد
 

مدیر شبکه شاد درباره ایجاد زنگ ورزش در این نرم افزار گفت:در برنامه شاد یک کانال عمومی ایجاد کرده ایم به نام تربیت بدنی و سلامت، معاون تربیت بدنی در این کانال فیلم های آموزشی، نکات آموزشی و حرکاتی که دانش آموزان می توانند در خانه تمرین کنند را قرار می دهد. درباره زنگ ورزشی که پیش از این در برنامه کلاسی مدارس برای دانش آموزان بود هم ما همچین زنگی را در برنامه مدارس در شبکه شاد ایجاد کرده ایم تا معلمان ورزش در این کلاس ورزش مجازی به دانش آموزان خود تمارین مدنظر را ارائه دهند معلم در این کلاس می تواند محتوای آموزشی خود را قرار دهد تا دانش آموز در منزل تمرین کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

کدخبر: 561961 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مینا سجادی
آیا این خبر مفید بود؟