جدال  بین سخنگوی وزارت بهداشت و اعضای شورای شهر تهران بالا گرفت + فیلم
حجم ویدیو: 31.12M | مدت زمان ویدیو: 00:05:17

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، روز گذشته انتقادات اعضای شورای شهر تهران در مورد آمار فوت بیماران کرونا با  واکنش تند کیانوش جهانپور روبرو شد. پس از آن محمد علیخانی، عضو شورای شهر در واکنش به اظهارات جهانپور طی توییتی نوشت: جهانپور در پی اعتراض اعضای شورای شهر تهران در مورد آمار کرونا، آنها را همان مدعیان شمارش آرای ۸۸ نامیده اند. عارضم‌ که پنهان کردن دم خروس در جایی که مضحکه ملت شده‌اید به هر شیوه‌ای اگر ممکن باشد، با پله کردن انتخابات ۸۸ نه تنها ممکن نیست که مدتهاست از مد افتاده است.

گفتنی است در پی ابراز تردید اعضای شورای شهر تهران نسبت به آمار ارایه شده جهانپور در مورد مبتلایان و قربانیان کرونا، جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت با لحنی توهین آمیز گفته است؛ متخصصان شمارش صندوق آرای انتخابات 88 در مورد مرگ کرونایی ها نظر ندهند!

کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در مصاحبه با رکنا درمورد انتقاد برخی اعضای شورای شهر در عدم تطابق امار ارایه شده از سوی سخنگو‌ در مورد آمار مبتلایان و قربانیان کرونا کفته بود ما مسئول این نیستیم که آمارها را به کسی اثبات کنیم. در دوره انتخابات هم بعضی از آمارها را قبول نداشتند. پیشتر در مورد یکی از اعضای شورای شهر گفتیم ایشان متخصص تولد است، بهتر است در مورد تخصص خود صحبت کند تا مرگ و میر. ایشان در پاسخ ما گفتند: "ما آمار پاس کرده ایم." البته منظور من شمارش نیست. همه ما سوم ابتدایی شمارش را خوانده ایم. چهارم و پنجم ابتدایی نیز تمرین کردیم نیاز نیست که دانشگاه رفته باشیم. ولی عرض کردم که دوستان در حوزه ای اظهار نظر کنند که تخصص آن را دارند. در مورد علت فوت، هیچ کدام از این عزیزان تخصص ندارند. برای کنجکاوی خودم در خصوص تخصص این افراد جستجو کردم دیدم سابقه شمارش و آمار دارند و در مورد انتخابات اظهار نظر داشتند!

وی در این اظهارات که موج‌انتقادها را نیز در پی داشته است افزوده است: در خصوص همین تخصص شمارش آرا انتخاباتی هم، مثلا جایی گفته بودند ما آمار را قبول نداریم یا قبول داریم و یا کم و زیاد است. دیگران را هم به واسطه همین حرف به اشتباه انداختند و خانه نشین کرده اند. باز هم تاکید می کنم در این جمع کسی را ندیدم که در مورد علت فوت تخصصی داشته باشد. لذا پاسخی هم برای آن ندارم چون این اظهار نظر از جنس علت فوت نیست. اگر کسی علت فوت را می شناسد، کارشناس یا متخصص پزشکی قانونی است یا تخصصی اتیولوژی مرگ و میر و تفکیک آن است قطعا در کلاس درس ایشان استفاده خواهیم کرد. ولی من جز آمار انتخاباتی یا تولد چیز دیگری در این دوستان ندیدم!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

محمد علیخانی / رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران

کدخبر: 561417 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟