چگونگی نگهداری از کرونایی ها در خانه، وقتی پرستاری بلد نیستیم

مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره این مسئله که حجم زیادی از بیماران کرونایی در خانه قرنطینه هستند و نگهداری این افراد توسط کسانی است که آموزش پرستاری ندیده اند این مسئله چقدر می تواند آسیب زا باشد و چه اقداماتی از سوی وزارت بهداشت در این خصوص صورت گرفته است به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: در رابطه با مراقبت در منزل از بیمار کرونایی دستور العمل های لازم صادر و به دانشگاه ها ابلاغ شده است که از طریق این دانشگاه ها آموزش های لازم به خانواده ها داده می شود.

وی ادامه داد: خود خانواده ها نیز از طریق سامانه های مختلفی که تاکنون ایجاد شده است و به صورت مرتب اطلاع رسانی هایی نیز از طریق آن ها صورت گرفته اطلاعات لازم را دریافت کرده اند.

حضرتی تاکید کرد: از طریق بیمارستان ها نیز سامانه هایی راه اندازی شده است کمااینکه خود پرستاران در بیمارستان ها برای بیمارانی که آزمایش آنها مثبت درآمده است و چه برای آنهایی که اصلا در بیمارستان بستری نشده اند آموزش کافی داده شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان خاطر نشان کرد: معاونت بهداشت نیز در زمینه آموزش در منزل اقدامات موثری را انجام داده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 561014 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟