کشتار جوجه ها به قصد رسیدن به افزایش قیمت/ این فیلم یک مظلوم نمایی است  + فیلم
حجم ویدیو: 15.16M | مدت زمان ویدیو: 00:02:35

یک صاحب مرغداری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره علت  معدوم کردن جوجه های یک روزه نر با این روش گفت : متاسفانه بازار جوجه کاملا انحصاری است و رقابتی در آن وجود ندارد بلکه کل بازار مرغ را دو بنیاد  به دست گرفته اند کمااینکه با آمدن کرونا اکثر مرغداری ها نیز ورشکست شده اند.

فیلم قتل عام جوجه ها مظلوم نمایی است

این صاحب مرغداری با بیان اینکه همه این فیلم ها مظلوم نمایی است خاطرنشان کرد: بیشتر جوجه کشی ها در کشور زیر مجموعه این بنیادها است. قبل از عید نیز جوجه ها را دانه ای ۵۳۰۰ تومان به فروش می رساندند. چرا آن زمان که کمر مرغدار زیر بار هزینه ها شکسته می‌شد کسی صدایش در نمی آمد البته این مسئله وجود دارد که زور کسی به این بنیادها نمی رسد.

او ادامه داد: افراد شاید فکر کنند این جوجه ها برای یک آدم حقیقی مانند ما صاحبین مرغداری ها است اما حقیقت همان چیزی است که گفتم و تمام این جوجه ها برای این دو بنیاد است و روز به روز از نظر مالی قوی تر می شوند.

او افزود: بعد از عید نوروز قیمت مرغ زنده به ۶ هزارتومن رسید در حالی که برای من صاحب مرغداری قیمت تمام شده مرغ برای هر کیلو ۷۷۰۰ تومن است به همین خاطر مرغدارها جوجه ریزی نکردند فلذا همین مسئله باعث کاهش تقاضا شد که قیمت جوجه را از ۵۰۰۰ تومان به ۵۰۰ تومان رساند.

برای افزایش قیمت جوجه معدوم سازی ها صورت گرفت

این صاحب مرغداری تاکید می کند: امروز جوجه کشی ها در یک اقدام هماهنگ جوجه های خود را معدوم می‌کنند تا قیمت جوجه بالا برود.  مصرف کننده فقط می خواهد مرغ را ارزان خریداری کند اما کسی نمی بیند که این صنعت در حال نابود شدن است چراکه در کل دنیا قیمت مرغ حدودا هر کیلو یک دلار است اما در ایران این قیمت خیلی پایین تر است. ما جوجه یک روزه را حدود ۵۰۰۰ تومان می‌خریم که هر جوجه تا پایان دوره ۵ کیلوگرم دان میخورد و قیمت هر کیلو دان حدود ۳۰۰۰ تومن است حال شما هزینه کارگر، آب، برق، گاز، استهلاک دستگاه ها و.... را حساب کنید تا ببینید قیمت مرغ باید چند باشد.

 و اما سید مسعود موسوی رییس اداره طیور بومی و سایر ماکیان وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره فیلم معدوم سازی جوجه ها و اینکه آیا با توجه به این اتفاقات  امکان بالا رفتن قیمت مرغ وجود دارد گفت: ما برای مرغ به صورت ماهانه و سالانه برنامه ریزی داریم که با توجه به شیوع کرونا و بسته شدن بسیاری از رستوران ها تولیدات کنونی مازاد بر مصرف هستند که مشکلاتی را به وجود آورده است.

برای متعادل کردن بازار خود جوجه ها را معدوم کردند

وی در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل کمبود نهادهای دامی معدوم سازی جوجه ها اتفاق افتاده است تصریح کرد: نهاد های دامی وجود دارد و این افراد به دلیل اینکه بازار خود را متعادل بکنند جوجه ها را معدوم می کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 560226 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟