متروی تهران علامت گذاری شد

به گزارش رکنا، فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه مصوبه ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا مبنی بر حضور فیزیکی روزانه ۵۰ درصد کارکنان، با هدف حضور حداقلی کارکنان و ارباب رجوع در ادارات اعلام شد افزود: کار نشانه گذاری برای رعایت فاصله اجتماعی در کمتر از یک هفته به اتمام رسید و دلیل اینکه این کار تا به امروز طول کشید تعطیلی مشاغل چاپخانه برای چاپ برچسب بود و همین امر موجب تأخیر در نصب علائم شد.

وی تصریح کرد: در این هفته با افزایش نسبی مسافر روبرو شدیم ما برای خدمات رسانی هرچه بهتر به شهروندان از همه ظرفیت مترو استفاده کرده و هیچ یک از قطارهایمان را در پارکینگ‌ها متوقف نکرده تا از ازدحام مسافری در ایستگاه‌های خطوط هفت گانه جلوگیری کنیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: هر آنچه در اختیار داشتیم را برای مقابله با ویروس کرونا به کار گرفتیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از ماسک دستکش برای همه مسافران مترو باید در اولویت قرار گیرد که از آن‌ها درخواست می‌شود از این ملزومات بهداشتی استفاده کنند و فاصله گذاری اجتماعی را نیز رعایت کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه درخصوص جداسازی واگن‌های بانوان نیز گفت: هیچ تغییری در سیاست‌های کلی ایجاد نشد و سال هاست طرح جدا سازی بانوان در حال اجرا است و علایم آن بروی تمامی قطار‌ها نصب شد و بر روی سکو‌های ایستگاه‌ها هم مشخص است و بیشتر مسافران با این موضوع آشنا هستند.

وی با تاکید بر اینکه این طرح متوقف نشده افزود: با توجه به شرایط ویژه‌ای که به دلیل شیوع ویروس کرونا به وجود آمده مجبور هستیم درچند نوبت قطار‌ها را ضد عفونی کنیم و به همین دلیل مدل جداسازی را تغییر داده‌ایم تا همکاران در هنگام ضد عفونی به راحتی برای ضدعفونی کردن قطار‌ها اقدام کنند و امیدواریم که آقایان با رعایت این حریم از ورود به دو واگن ابتدایی و انتهایی قطار که برای بانوان در نظر گرفته شده است اجتناب کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 559743 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟