دیکته کرونا برای زندگی انسان ها/ توسعه مشاغل آنلاین راه گذر از بحران اقتصادی کرونایی

فرید موسوی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا در رابطه با  مشاغلی که می توانند در این مقطع زمانی  اقتصاد جهان و البته ایران  را نجات دهند گفت: تراژدی کرونا را  نمی توان با بحران های دیگر که پیش از این رخ داده است  مقایسه کرد. چرا که این تراژدی هم تراژدی انسانی و هم اقتصادی است. کرونا درواقع یک سبک خاصی از زندگی را برای بشر دیکته کرد. کمتر بحرانی بوده است که سبک زندگی را تغییر دهد و برهمین اساس اشتغال و نوع مدیریتی که برای این بحران  اعمال شود باید متناسب با آن سبک زندگی باشد که این بیماری به ما دیکته کرده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به سبک زندگی که کرونا  در این دوماهه اخیر برای ما تعیین کرده، فضای مجازی در زندگی ما تقویت شد و به بخشی از زندگی فردی هر یک از مردم تبدیل گشت. این بحران باعث شد تا مدل های ذهنی برای ورود به زندگی امروزی انسانه مقاومت می کردند در تغییر ناگهانی، متناسب با پیشرفت های فناوری و تکنولوژی  متفاوت شوند و فناوری نقش پررنگ تری را در زندگی ما بدست آورد.

موسوی خاطر نشان کرد: ما در این دوماهه اخیر متوجه شدیم از طریق فضای مجازی می توانیم آموزش ببینیم ، خرید های خود را انجام دهیم،  با اعضای خانواده خود ارتباط بگیریم.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس با تاکید بر اینکه  در این دوران کرونا و پساکرونا اشتغال هایی می توانند توسعه پیدا کنند که مبتنی بر فضاهای جدید مجازی و فناوری هستند ادامه داد : در این روزها تجربه کشورهای دیگر هم همین حرف را تائید می کند که مشاغل آنلاین و مبتنی بر فضای مجازی می تواند اقتصاد را رشد دهند. همچنین مشکل اشتغال ما و مسائلی که در اقتصاد ایران با آن روبرو هستیم با توسعه صنایعی که مبتنی برفناوری های نو و اینترنت هستند حل می شود که  زمینه رشد و توسعه آنان را باید فراهم کنیم زیرا بیشتر از همه مشاغل ، شغل های آنلاین  می تواند باعث ایمن سازی انسان ها در این دوره کرونایی و پساکرونا باشند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 559667 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مینا سجادی
آیا این خبر مفید بود؟