مواد مخدر کشنده وارد بازار شد / پیوند کلیه از اجساد  / 25 هزار نفر در لیست انتظار  پیوند

به گزارش رکنا: دکتر مهدی شادنوش رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت در ویدیو کنفرانسی امروز با خبرنگاران مسائلی را مطرح کرد که به مهم ترین آنها در ادامه خواهیم پرداخت:

1) برای بیش از ۵۰۰ هزار بیمار که شرایط ویژه و خاص داشتند با همکاری سازمان داوطلبان هلال احمر تلاش شد تا ماده ضدعفونی کننده و ماسک در اختیارشان قرار بگیرد.

2) پیوند فقط برای بیماران اورژانسی انجام می شود.

3) کمیته های مشورتی برای پیوند اعضا دائم در حال بررسی شرایط هستند و به مرور در هر حوزه ای به طور کامل پیوند عضو انجام خواهد شد.

4) حدود 20 پیوند کبد با رعایت همه مسائل بهداشتی انجام شده است.

5) پیوند کلیه از اجساد در مراحل اورژانسی انجام شده است اما از طریق افراد زنده این مسئله انجام نمی شود.

6) محل خرید داروهای بیمارهای خاص از سایرین جدا شده است و ابلاغیه آن به تمام مراکز ارسال شده است.

7) دلیلی برای متوقف شدن اعلام امادگی برای اهدا عضو وجود ندارد کمااینکه آمادگی اهدای عضو آمارش بالا تر هم رفته است

8) تحریم های ظالمانه آمریکا در بحث داروهای بیماران خاص و کرونایی مشکلاتی را به وجود آورده استکه تمهیداتی در این زمینه در نظر گرفته شده و تصمیمات مهمی برای بیماران خاص اخذ شده است.

9) دندان پزشکی از مشاغل پر خطر است که می تواند به اشاعه دادن ویروس کمک کنند

10) کسانی که پیوند عضو می شوند باید با پزشک معالج خود در تماس باشند اما توصیه ما این است که همه عزیزان تلاش کنند که در معرض این ویروس قرار نگیرند.

11) هر کسی نیازمند دیالیز باشد خدمات خود را در مراکز ما می گیرد

12) مراکز دیالیزی‌مان را به صورت محافظت شده مورد استفاده قرار می‌دهیم و حتی مسیرهایی را که بیماران باید از آنجا عبور کنند، تا حد امکان جدا کردیم.

13) هیچ مستند علمی برای اینکه معتادان کرونا نمی گیرند وجود ندارد.

14) برای معتادان متجاهری که نیازمند اقدامات درمانی اورژانسی هستند، در بیمارستان‌ها تمهیداتی چیده شده که در بخش‌های مجزا این خدمات را دریافت کنند.

15) محموله های مواد مخدری که نیروی انتظامی به تازگی کشف کرده است این مسئله وجود داشته است که در مواد مخدرها افزودنی های کشنده وجود داشته است.

16) از زمانی که علائم در فرد بروز پیدا می‌کند، اگر خوب استراحت کند و در قرنطینه باشد، حدود دو هفته زمان می‌برد که این علائم برطرف شوند.

17) در حال حاضرحدود ۲۵ هزار نفر در کشور در لیست انتظار پیوند داریم. در گذشته دغدغه ما اهدای عضو بود که با کار خوب اصحاب رسانه، شاخص PMP کشور در سال گذشته سه پله ترقی کرد و از ۱۱.۵ به ۱۴.۲ ترقی داشت.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 559277 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟