شبهه در لیست تهیه شده  از دستفروشان تهرانی / دستفروشان چگونه برای دریافت کمک ثبت نام کنند؟

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، سال گذشته بود که شورای شهر تهران اعلام کرد بیش از 4هزار دستفروش را شناسایی کرده و اطلاعات آنها را در دست دارد. پس از گذشت چند ماه مدیریت شهری با همکاری بنیاد مستضعفان به آنها کمک مالی یک میلیون تومانی کردند.

اما با ورود کرونا و حذف دستفروشی در شهر دوباره به لیست 4هزار نفری شورای شهر کمک مالی شد. اما حسن خلیل آبادی، عضو شورای شهر اعلام کرد این توزیع ناعادلانه بوده و از سوی دیگر برخی دستفروشان جلوی شورای شهر به این لیست اعتراض کردند.

سوال اینجاست که نحوه شناسایی دستفروشان تهرانی چگونه بوده است؟

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در مورد شناسایی دستفروشان تاکید کرد: در تهیه لیست دستفروشان شهر شبهاتی حس می کنیم. گزارش هایی دریافت کردیم و مشخصات برخی افرادی ناراضی و شماره تماس آنها را دریافت کردیم و بررسی آن را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: موضوع بررسی لیست تهیه شده دستفروشان را رسانه ای نکردیم اما در شورای شهر تهران راجع به این موضوع تحقیق و بررسی صورت می گیرد. بررسی لیست دستفروشان به این معنا نیست که در شهرداری سوء جریان وجود داشته است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به این که شناسایی، مطالعه و بررسی مشاغل سیار و بی کانون سخت است و احتمال خطای در این شناسایی وجود دارد، گفت: تصور ما این است که خطا در حد 10درصد بوده است. بررسی که در حال انجام است، حتما نشان می دهد که درصد خطای شناسایی دستفروشان چقدر است و اگر بیش از 10درصد و نارضایتی بیشتر باشد باید این لیست مورد بازنگری قرار گیرد چرا که احتمال دارد کمک ها به دستفروشان ادامه پیدا کند.

علی اعطا با تاکید بر این که سوالاتی در مورد لیست دستفروشان برای شورای شهر وجود دارد، افزود: این لیست در دست بررسی است. باید به سمتی برویم که به معیارهای روشن تری دست پیدا کنیم و این خطای شناسایی دستفروشان به حداقل برسد.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: بررسی های ما یک هفته طول می کشد، پس از این یک هفته اعلام می کنیم که دستفروشان برای ورود به لیست شورای شهر تهران چگونه ثبت نام کنند و چه اسنادی باید ارائه دهند.

خبرنگار: پریسا هاشمی

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 559230 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟