اتوبوس های بین شهری به کمک شهرنشینان نیامدند / گزینه های جدید اتوبوسرانی تهران برای رفع کمبودها

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، چند روز پیش یوسف حجت، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد در اجرای طرح فاصله گذاری فیزیکی در راستای مقابله با کرونا طی تفاهمی با وزارت راه و شهرسازی اتوبوس های بین شهری وارد شهر می شوند و به کمک ناوگان حمل و نقل و ترافیک شهری می آیند. اما پس از چند روز مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی تهران خبر می دهد قرار نیست اتوبوس های بین شهری در اتوبوسرانی به کار گرفته شوند. زیرا شرکت های اتوبوسرانی بین شهری اعلام کردند به دلیل آنکه کرایه نقدی در شرایط اپیدمی کرونا دریافت نمی شود و کارتخوان هم ندارند وارد ناوگان حمل و نقل شهری نمی شوند و با همین بهانه تاکید داشتند ورود به شهر در این مقطع برایشان سودی ندارد و نمی توانند کمکی در این شرایط کرونایی به شهرنشینان برسانند.

واما اتوبوسرانی برای افزایش خدمت دهی به شهروندان تهرانی چه گزینه های دیگری روی میز دارد؟

محمود ترفع، رئیس سازمان اتوبوسرانی به این سوال پاسخ داده و به خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: با آزادی سفرهای بین شهری قطعا اتوبوس های بین شهری کار خود را شروع می کنند. پس اتوبوسرانی نمی تواند از آنها استفاده کند.

وی در مورد گزینه های دیگر اتوبوسرانی افزود: استفاده از ظرفیت دیگر خطوط اتوبوسرانی است. در تصادف یا خرابی اتوبوس ها، اتوبوس های کمکی به آن خطوط اعزام می شد. در حال حاضر اتوبوس های کمکی نیز به ناوگان اضافه شده اند.

رئیس سازمان اتوبوسرانی تهران در تشریح راهکار دوم تاکید کرد: بعضی از خطوط اتوبوسرانی در شرایطی عادی نیز مسافران چندانی ندارند و طرح داریم که تعدادی از اتوبوس ها در این خطوط حذف شده و به خطوط شلوغ تر انتقال یابند.

ترفع با اشاره به این که اتوبوس ها می توانند با سرعت بیشتری حرکت کنند، گفت: البته طرح افزایش سرعت اتوبوس ها در خطوط BRT که در مسیر ویژه تردد دارند اجرا می شود تا مشکلی برای شهروندان دیگر به وجود نیاید. با افزایش سرعت اتوبوس ها سرفاصله ها کاهش می یابد.

خبرنگار: پریسا هاشمی

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 558947 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟