حس بویایی خود را در زمان کرونا چگونه برگردانیم؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ویروس کرونا مدتی است که در کشور ما شیوع پیدا کرده و تا کنون بیش از 70 هزار نفر مبتلا به کرونا ویروس شده اند اما در این بین افرادی نیز وجود دارند که بی آنکه خود بدانند مبتلا شده و بهبود پیدا کرده اند.

یکی از رایج ترین اتفاق هایی که بعد از هر بیماری ویروسی برای افراد رخ می دهد که این مسئله در کرونا ویروس یا کویید_19 نیز مشهود است بحث از دست دادن حس بویایی و چشایی است که در همین زمینه می خواهیم اقداماتی که باید از سوی افراد پس از بهبود ویروس کرونا و عفونت های ویروسی برای تقویت حس بویایی انجام می شود را بازگو کنیم.

ابتدا این مسئله را به یاد داشته باشید که برای بهبود حس بویایی نیاز است تا روزانه 2 الی 3 بار شست و شوی بینی را داشته باشید و در صورت سر درد از مسکن های رایج استفاده کنید.

همچنین به یاد داشته باشید داروهای آنتی بیوتیک و ضد کرونا نیز خود عوارض دارند بنابراین پس از بهبود از استفاده بدون تجویز پرهیز کنید.

در این روزها شایع شده است که افراد برای مقاوم شدن در برابر کرونا دائم برای خود ویتامین و مکمل تجویز می کنند که نیاز است در هنگام از دست دادن بویایی از مصرف بی رویه آن پرهیز کنید کماانیکه بهتر است افراد از نصرف غذاهای فراوری شده مانند فست فود، سس، نوشابه و... پرهیز کنند.

یکی از مهم ترین مسائلی که حتی در نبود کرونا دردسر ساز استرس بوده که در زمینه بروز عوارض بیماری ها تاثیر بسزایی دارد بنابراین نیاز است تا از استرس دوری کنید و تا حد ممکن در خانه استراحت کنید.

از مصرف بیش از 4 بار داروی ضد احتناق مثل قطره یا اسپری بینی، فنیل آفرین، نفازولین و شربت شربت پسودوافدرین پر هیز کنید

گفتنی است که در صورت تداوم کاهش بویایی برای بیش از 2 هفته از روش خود آموز توانبخشی بویایی استفاده کنید یعنی بیمار برای مدتی خاص در معرض بو هایی مثل رز، اکالیپتوس، لیمو و آویشن قرار بگیرد.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟