احتمال انتقال کرونا از انسان به حیوان / مشاهده کرونا در سگ و گربه

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بر اساس گزارش سایت نشنال ژئوگرافیک، بعد از مشاهده علایم بیماری سرفه های خشک، تست کرونای نادیا ببر چهار ساله باغ وحش مثبت گزارش شده است. شش گربه سان دیگر باغ وحش شامل ببر و شیر علایم شبیه کرونای انسانی مانند سرفه های خشک نشان داده اند.

رییس دامپزشکی باغ وحش گفته است، که این ببر احتمالا ویروس را از یکی از کسانی که در باغ وحش آنها را نگهداری می کرده و فاقد علامت بوده گرفته است.

نمونه برداری ها توسط تیمی از دامپزشکان انجام‌شده و آزمایشات هم در آزمایشگاه تشخیصی ایالتی در دانشگاه کرنل و آزمایشگاه کالج دامپزشکی دانشگاه ایلینویز صورت گرفته است.

بر اساس اعلام وزارت کشاورزی آمریکا و مرکز کنترل بیماری ها هنوز نمی توان گفت که آیا امکان‌انتقال بیماری از حیوانات به انسان وجود دارد. سازمان بهداشت جهانی نیز قبلا با ذکر کلمه "هنوز" به شکل محتاطانه به این گزارشات واکنش نشان داده است

سوالات بسیاری در این خصوص بی پاسخ است و به جای هراس باید اخبار را دنبال کرد. سایت یوز پلنگ و باغ وحش ها بایستی در دادن غذا و سلامت کارکنان دقت کنند

کیانوش جهانپور سخنگوی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره مبتلا شدن یک ببر در نیویورک گفت: دسته بندی کرونا ویروس ها به گونه ای است که بین انسان و حیوان است فلذا سارس منشا حیوانی داشت و وارد زندگی انسان شد که سپس کلا حذف شد از طرفی نرس هم از شتر به انسان منتقل شد و این مورد جدید که به احتمال زیاد از پانگولین یا مورچه خوارها وارد زندگی انسانی شده است.

وی ادامه داد: البته درباره پانگولین نمی‌توان به صورت قطعی نظر داد اما متهم ردیف اول این حیوان و افرادی است که آنها را شکار می‌کنند.

جهانپور تاکید کرد: اینکه کرونا ویروس فعلی بخواهد از انسان به حیوان منتقل شود منتفی نیست کمااینکه درباره سگ بحث هایی وجود دارد و ما بعضا گزارش هایی داشته ایم که در اطراف بیمارستان ها مواردی مشاهده شده بود که سگ ها مشکوک به کرونا بودند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان خاطرنشان کرد: درباره گربه نیز ما در اروپا گزارش هایی داشته ایم که ببر نیز جزو گربه سانان است ولی خوشبختانه هنوز ببر خانگی در ایران نگهداری نمی‌کنند و امیدواریم در آینده نیز این کار را انجام ندهند تا مشکلی رخ ندهد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 557568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟