اثرضدعفونی مترو و اتوبوس ها با ورود اولین مسافران از بین می رود/ بانک ها باید پول نقد را از مردم دریافت کنند

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، کرونا  اقتصاد دنیا را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است. از سوی دیگر فکر و ذهن مردم جهان با این ویروس درگیر است و نگرانی های زیادی به وجود آمده است. آنقدر نگرانی ها افزایش پیدا کرده که حالا کارمندان بانک از دریافت پول (اعلام شد یکی از آلوده ترین هاست) خودداری می کنند .

از سوی دیگر مردم با ترس از اتوبوس و مترو استفاده می کنند. مردم نمی دانند که آیا ضدعفونی ها وسایل نقلیه ادامه دارد یا خیر.کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در این مورد به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: بعید می دانم بانک ها برای دریافت پول مشکل داشته باشند شاید پول نقد به مشتریان ارائه نمی کنند. پروتکل هایی برای رفع خطر پول ها وجود دارد و بانک مرکزی هم آن را ابلاغ خواهد کرد. مسلما وقتی وارد فاز فاصله گذاری فیزیکی می شویم، نیازمند پروتکل هایی هستیم. در سایت markazsalamat.behdasht.gov.ir تمام پروتکل های ستاد مبارزه با کرونا وجود دارد.

جهانپور با بیان این که ضد عفونی ناوگان حمل و نقل عمومی از سوی شهرداری ها انجام می شود، افزود: نظارت های لازم نیز روی ضد عفونی ها توسط شهرداری ها وجود دارد. تاریخ انقضای ضد عفونی یک خودروی شخصی، تاکسی یا واگن مترو، زمانی است که اولین گروه مسافران سوار می شوند. در یک روز بارها و بارها یک حمل و نقل عمومی ضد عفونی نمی شوند به همین دلیل بهداشت فردی باید مورد توجه قرار گیرد. در هیچ جای دنیا یک واگن مترو با هر نفری وارد مترو می شود، آن واگن ضد عفونی نمی شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 556954 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟