تهرانی ها در مبارزه با کرونا بی خیال ترین هستند / فکر غلط 51 درصد به کرونایی نشدن

به گزارش رکنا، علیرضا زالی در جلسه ای که یازدهم فروردین با حضور جمعی از مدیر عاملان و اعضای هیات مدیره بانک‌های کشور برگزار شد، تراکم جمعیت، چگالی بالای حضور، جمعیت شناور و فرهنگ مردم را از جمله عوامل شیوع بیماری در کلان شهر تهران عنوان کرد و افزود: طبق آخرین نظرسنجی ستاد ۵۱ درصد مردم تهران فکر می کنند به کرونا مبتلا نمی شوند و ۴۰ درصد نیز اعتقادی به لزوم ماندن در منزل ندارند و با توجه به گذشت حدود ۴۰ روز از آغاز شیوع بیماری، این آمارها نگران کننده است.

زالی با اشاره به اینکه بانک‌ها از کانون‌های شغلی پر مخاطره از نظر ابتلا به کرونا محسوب می‌شوند، یادآور شد: با توجه به اینکه تعدادی از پرسنل بانک‌های کشور به علت کرونا در راه خدمت شهید شدند، باید نسبت به حفاظت از نیروهای بانکی و همچنین مشتریان توجه ویژه داشت.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به اینکه بانک‌ها از جمله کانون‌های پرخطر ابتلا و انتشار ویروس کرونا محسوب می‌شوند، خواستار افزایش خدمات الکترونیک و کاهش مراجعات فیزیکی به بانک‌ها شد.

وی با اشاره به ضرورت تامین وسایل حفاظتی در بانک ها با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در مورد مشاوره از سوی ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران برای تشخیص اصالت و کیفیت این تجهیزات برای بانک ها اعلام آمادگی کرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران همچنین بر ضرورت آموزش نکات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا به کارکنان بانک تاکید کرد.

وی همچنین در ادامه ایجاد شرایط تهویه مناسب از طریق باز گذاشتن درها و پنجره های بانکها و تمهیدات لازم برای ضدعفونی کردن لباس و وسایل مراجعان در بدو ورود را ضروری عنوان کرد.

زالی حفظ فاصله حداقل ۱.۵ متری مشتریان با کارکنان بانک، به حداقل رساندن زمان استقرار مشتریان در بانکها و محدود کردن تعداد کارمندان در فضای بانک ها را تا حد امکان خواستار شد.

ایجاد ساز و کاری در ساعت کاری بانک ها برای به حداقل رساندن صرف غذا در بانک توسط پرسنل، آموزش مسائل بهداشتی به نیروهای خدماتی به ویژه در آبدارخانه ها، ممنوعیت آوردن وسایل اضافی توسط کارکنان و حذف خودکار مشترک در پیشخوان ها از دیگر نکات توصیه شده توسط دکتر زالی بود.

وی همچنین بر ضرورت ضدعفونی کردن سطوح بانک از جمله زمین، پیشخوان ها، کانترهای دریافت شماره و درهای ورود و خروج بعد از پایان ساعت کاری بانک ها تاکید کرد.

زالی در ادامه خواستار ممانعت از حضور کارکنان بانک ها با حداقل علائم سرماخوردگی، تب، سرفه، تنگی نفس، سر درد، علائم گوارشی، قرمزی چشم و کاهش بویایی در بانک ها شد.

وی افزود: به کارمندانی که فردی از اعضای خانواده شان به کرونا مبتلا شده و یا فوت کرده است باید دو هفته در خانه بمانند، همچنین باید حضور کارکنان بالای ۵۰ سال، زنان باردار و سرپرست خانواده، افراد مبتلا به دیابت، بیماری های قلبی، تنفسی و کسانی که سابقه سرطان و یا پیوند عضو دارند و یا داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند به عنوان افراد آسیب پذیر در بانک به حداقل برسد.

زالی در ادامه خواستار استفاده از ظرفیت بانکها برای آموزش همگانی نکات بهداشتی شد و گفت: علاوه بر این ها باید استفاده از پول نقد را در بانک ها به حداقل رساند و در موارد ضروری نیز از کاورهای پلاستیکی برای ارائه پول نقد استفاده کرد.

وی همچنین خواستار تسریع توزیع دستگاه های کارتخوان به اصنافی همچون نانوایی ها که در حال حاضر فعالیت آن ها ضروری است شد.

در ادامه این جلسه مدیر عاملان و اعضای هیئت مدیره بانک هایی از جمله تجارت، صادرات، ملت و رفاه درباره ظرفیت ها، چالش ها و مسائل مربوط به ارائه خدمات بانکی در دوران شیوع کرونا با فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران به بحث و گفت و گو پرداختند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 555229 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟