مستاجران در دوره کرونایی اجازه جا به جایی ندارند / صاحبخانه ها از شرایط اضطرار باید تبعیت کنند

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، اردیبهشت شروع جا به جایی مستاجران است. اما در شرایط قرنطینه سطح سه حاکم بر جامعه مسلما مستاجران نمی توانند به دنبال خانه باشند. بنگاه معاملات املاک تعطیل است، از سوی دیگر بسیاری حاضر نیستند بازدید از خانه را توسط مستاجران قبول کنند.

موعد قراردادهای مستاجران نزدیک است و می تواند موجی از تنش را بین موجر و مستاجر به وجود آورد. محمود محمودزاده، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار رکنا در این مورد تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی هفته گذشته پیشنهادی برای رفع مشکلات مستاجران و مالکان به ستاد مبارزه با کرونا ارائه کرده است و امیدواریم که در جلسات ستاد این موضوع مطرح شده و دستورات لازم در این مورد ابلاغ شود. ظرف یکی دو روز آینده نتیجه این پیشنهاد مشخص خواهد شد.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که در طرح پیشنهاد چه مسائلی برای برای وزارت راه و شهرسازی مهم بوده است؟ گفت: آیتم های مهم مد نظر وزارت راه و شهرسازی این است که شرایط فعلی باعث شده که بازدید از واحدهای مسکونی را بسیار محدود کرده است. ضمن آن که مستاجران در پروسه اسباب کشی هم با مشکلات زیادی روبرو خواهند بود.

مردم باید در خانه بمانند، امکان جستجوی خانه نخواهد بود

و اما کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز در گفتگو با خبرنگار رکنا در این مورد اینکه ستاد ملی مبارزه کرونا برای مستاجران چه برنامه ای دارد گفت: به دلیل ابعاد حقوقی که مباحث مستاجر و موجر دارد حتما در ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد آن بحث خواهد شد و باید با قوه قضائیه هماهنگی های لازم انجام شود. مردم باید در خانه بمانند و امکان جستجوی خانه نخواهند داشت. به دلیل وجود شرایط اضطراری اگر قراردادی بین موجر و مستاجر وجود دارد نیز باید از شرایط اضطراری تبعیت کند.

وی تاکید کرد :در کمیته های تخصصی ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد مسائل حقوقی و ابعاد اجتماعی شرایط بین مستاجر و موجر بحث شده و مصوبه آن ابلاغ میشود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 555064 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟