امشب یک ساعت جهان خاموش می شود /  ساعت 20:30 الی 21:30 در تهران

به گزارش رکنا ، سخنگوی صنعت برق از خاموشی روشنایی غیرضروری ساختمان‌های اداری شرکت‌های برق سراسر کشور همزمان با اجرای مراسم ساعت زمین خبر داد.

 مصطفی رجبی با اشاره به این که "ساعت زمین" یک اقدام نمادین جهانی به منظور یادآوری اهمیت صرفه‌جویی در مصرف انرژی است که همه ساله در فاصله ساعت 20:30 الی 21:30 به وقت محلی و در آخرین شنبه ماه مارس هر سال انجام می شود، خاطرنشان کرد: امسال این روز مصادف با 9 فروردین ماه جاری است و ایران نیز در کنار سایر کشورها در این طرح مشارکت خواهد کرد.

رجبی با بیان این که همزمان با اجرای مراسم ساعت زمین در جهان، روشنایی‌های غیرضروری ساختمان های اداری شرکت های برق در سراسر کشور نیز خاموش خواهد شد، خاطرنشان کرد: به طور معمول در ساعت زمین ساختمان ها و سازه هایی که نماد هر شهر هستند خاموش می‌شوند.

وی ادامه داد: در تهران نیز برج میلاد و برج آزادی و میادین اصلی شهر به مدت یکساعت، خاموش خواهند شد.

به گفته سخنگوی صنعت برق، ساعت زمین یک اقدام مشترک جهانی در راستای یادآوری اهمیت کاهش مصرف انرژی وسوخت های فسیلی است که بر گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی اثر گذارهستند.

رجبی در عین حال با یاداوری این که مشارکت در این طرح اختیاری است،از همه مردم دعوت کرد که در این حرکت نمادین و جهانی مشارکت کنند.

برپایه این گزارش، این رویداد بین المللی از سال 2007 میلادی تاکنون هر ساله توسط صندوق جهانی طبیعت اجرا می شود و تاکنون بیش از 100 کشور جهان در اجرای آن مشارکت کرده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 554558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟