کودکان جهان قلک هایشان را شکستند تا به ایران کمک کنند / مراجع سیاسی تایید کنند کمک های بین المللی خیرخواهانه را قبول می کنیم + فیلم
حجم ویدیو: 21.71M | مدت زمان ویدیو: 00:02:58

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، دکتر شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در برابر این نگرانی های مردم  در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا اینگونه پاسخ داد: توصیه می کنم مردم نگران نباشند. امروز دیگر به هیچ وجه دلواپسی در خصوص تامین دارو و اقلام بهداشتی نداشته باشند. نگرانی ها برطرف شده است. داروهایی که مورد تایید کمیته علمی قرار گرفته در کشور به وفور در حال تولید و عرضه است. در کنار این تولیدات ، اقلام جدیدی که هنوز تایید نهایی بسیاری از مراجع  بین المللی را دریافت نکرده اند ولی در درمان این روزها پاسخ مثبت داشتند نیز به شکل موردی داریم وارد می کنیم. توصیه جدی من این است که هموطنان هیچ نگرانی نه در مورد تامین داروهای مربوط به کرونا و نه سایر اقلام نداشته باشند.

معاون وزیر بهداشت درمورد کمک های دارویی که در این روزها به ایران شده است چنین گفت: ظرفیت تولید ما در یک ماه گذشته رشد داشته است اما در این شرایط خاص ، کمک های خیرخواهانه ، کمک هایی که با اغراض مشخصی نباشد را قبول می کنیم . کمک های مردمی و خیرخواهانه از سوی کشورهای زیادی به سفارت های ما انجام می گیرد. جالب است بگویم که اطفال و بچه های کشورهای مختلف به یاری مردم ایران در این روزهای کرونایی آمده اند ، قلک های خود را شکسته ند و  پس اندازهایشان را به سفارت ها ما در کشورهای مختلف اهدا کرده اند. این رفتارها خیرخواهانه به دلیل علایقی است که ملت ها و مردم جهان نسبت به مردم ایران دارند، این  احساس ها واقعی است، شعار نمی دهم زیرا من مسئولیت سیاسی ندارم که بخواهم شعار بدهم.

رییس سازمان غذا و دارو در ادامه متذکر شد: ولی با تمام این رفتارهای انساندوستانه ای که نسبت به مردم ایران در این روزهای کرونایی وجود دارد باید بگویم نیاز اورژانسی به تامین دارو نداریم.ظرفیت تولید ما در کنار میزان وارداتی که صورت گرفته در شرایط مناسبی است.

وی در خصوص تامین اقلام بهداشتی مثل الکل  گفت :  مصرف الکل برای ضدعفونی در این روزهایی کرونایی نسبت به گذشته چندین برابر شده است. برای تامین الکل و نداشتن کمبود، برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا نیاز را با واردات رفع کنیم.اگر کسی  بدون غرض و تنها براساس حس انساندوستانه بخواهد به ما کمک کند در صورتی که مراجع سیاسی کشور تایید کنند  قطعا کمک را قبول می کنیم.

 

 

 

 

کدخبر: 554070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟