کادر پزشکی کرونایی ها چه پاداش و  مزایایی دریافت کردند؟ + فیلم
حجم ویدیو: 9.21M | مدت زمان ویدیو: 00:01:34

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بعضی از پرستاران و پزشکان کادر درمانی مبتلایان به کروناویروس طی تماس با پایگاه خبری رکنا مدعی شدند که پاداش یا حقوق اضافه ای نسبت به همکاران دیگرشان که در فضای درمان کرونایی ها حاضر نیستند دریافت نکرده اند.

کیانوش جهانپور - سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در ایران در پاسخ به این سخن کادر درمانی چنین به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: در خصوص قدردانی از کارد درمانی در بخش معنوی موضوع، همه مردم ایران هر کدام به نوعی در این روزها در این خصوص کم نگذاشتند و سپاسگزاری کردند و وزارت بهداشت نیز خارج از این حلقه مردم نیست ولی در مورد بحث مزایای مالی قاعدتا آنچه دولت تصویب کرده یا سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته انجام می شود و وزارت بهداشت هم عامریت در تخیص آن به پرسنل بهداشتی و درمان دارد.

وی در ادامه تاکید کرد : در خصوص وضعیت استخدامی و ارتقا وضعیت استخدامی نیز بررسی هایی صورت خواهد گرفت اما باید توجه کنیم که بررسی شرایط شغلی کادرپزشکی فقط در این دوره بحرانی نیست و به وضعیت سختی شرایط کار ، امکانات، وضعیت رفاهی و معیشتی کارکنان نظام سلامت باید به شکل کلی اندیشیده شود.

جهانپور در پایان گفت : قاعدتان باید پیش نگری داشته باشیم و به طور کل به وضعیت این شغل و مشاغل اینچنینی نگاه ویژه  شود. این نوع وضعیت برای این مشاغل همیشگی است و این مخاطرات تنها به این زمان معطوف نمی شود حال در شرایط بحران هانی اینچنین ، افزایش پیدا می کند. امیدواریم بررسی شرایط کاری پرسنل  سلامت کشور به یک صورت یک رویه در بیاید و مزایای شغلی برای اینگونه مشاغل در نظر گرفته شود و خاص این دوره و این روزها و ماه ها نباشد.

 

کدخبر: 553034 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟