سهم خواهران دوقلوی گلستانی در مهار کرونا +عکس

سیما خواجه گفت: پس از راه اندازی نقاهت خانه بیماران بهبودیافته کرونا در گرگان به عنوان اولین داوطلبان، مشغول خدمت رسانی شدیم.

وی بیان کرد: به همراه سایر داوطلبان، خدمات مورد نیاز به بیمارانی که سطح ویروس در بدن آنها کاهش داشته و به بهبودی کامل نزدیک هستند را ارایه می دهیم.

این عضو جمعیت هلال احمر که دوره های آموزشی امدادگری را پشت سر گذاشته ادامه داد:‌ در این مرکز بیمارانی که به سبب شرایط خانوادگی امکان قرنطینه و جداسازی خانگی ندارند نگهداری می شوند و با توجه به آموزش های پشت سرگذاشته، در شرایط ایزولاسیون داروها و خدمات درمانی مورد نیاز در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی به بخشی از وظایف خود در این مرکز اشاره کرد و گفت : پس از پذیرش و ثبت اطلاعات هویتی، اتاق و تخت هر بیمار مشخص شده و پس از تحویل تجهیزات شخصی، فرد بیمار بستری می شود که همه این کارها با نظارت و کمک ما انجام می شود.

خواجه در تشریح کار روزانه خود گفت: به صورت مداوم من و خواهرم هر ۲ ساعت یکبار علایم حیاتی بیماران مانند درجه حرارت بدن، نبض، تنفس و فشارخون را اندازه گیری کرده و با استفاده از دستگاه ویژه غلظت اکسیژن، خون این بیماران را ارزیابی می کنیم.

این عضو جمعیت هلال احمر گلستان ادامه داد: برای آن که بتوانیم اطلاعات دقیقی در اختیار سرپرستاران بیمارستان ها قرار دهیم، تکرار منظم این کنترل ها بسیار ضروری است.

خواجه گفت: به احتمال فراوان من و خواهرم در زمان سال تحویل جدید در نقاهتگاه مشغول خدمت به مردم هستیم اما از این موضوع ناراحت نبوده و به چیزی جز سلامتی مردم فکر نمی کنیم.

وی از مردم خواست با پیوستن به پویش "در خانه بمانیم" زنجیره بیماری کرونا را قطع کرده و سال جدید را بدون اضطراب و نگرانی آغاز کنند.

ویروس کرونا تاکنون موجب مرگ ۸۲ نفر در استان گلستان شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 552089 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟