مصرف کنندگان مخدر و سیگاری ها  به کرونا مبتلا نمی‌شوند ؟ + فیلم
حجم ویدیو: 92.09M | مدت زمان ویدیو: 00:01:18

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، اینکه آمار سیگاری ها و مصرف کنندگان مخدر در میان درگیر شدگان با بیماری کرونا بسیار کم تعداد بوده است از آنجا قابل توجه به نظر می رسد که این ویروس ریه افراد را درگیر می کند و همیشه گفته شده که سیگار سمی برای ریه است و مخدر نیز بدن را ضعیف می کند.

کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره این موضوع که چرا آماری سیگاری ها و مصرف کنندگان مواد مخدر در بین مبتلایان به کرونا پایین است گفت: مستندها درباره پروفایل فردی یا سوابق مبتلایان  در قالب یک مطالعه گذشته نگر عرضه نشده است فلذا اطلاعات ما در این زمینه هنوز کامل نیست.

وی ادامه داد: در سایر کشور ها نیز گزارش دقیق و جامعی درباره این موضوع ندیده ایم. اما آن چیزی که از سایر سندروم های تنفسی حاد و ویروسی مجاری تنفسی می‌شناسیم عموما وضعیت افراد مصرف کننده مواد مخدر برای مبتلا شدن مستعد تر هستند و در صورت ابتلا مدت بیماری نیز طولانی تر می‌شود.

جهانپور در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه کرونا نوپدید است، سن آن برای مطالعات و فرا تحلیل ها کافی نیست بنابراین برای آن دلیل کافی وجود ندارد.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 551649 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟