کرونا  یک‌ میلیون آمریکایی را می‌کشد

پایگاه اینترنتی «هیل» که وابسته به کنگره آمریکا است گزارش داد، دو الگوی متفاوت توسط متخصصان اپیدمیولوژی (علم شناخت امراض مسری) ساخته شده است که نشان می‌دهند حتی در یک برآورد خوشبینانه میلیون‌ها آمریکایی با ویروس کرونا درگیر خواهند شد.

یکی از این الگوها متعلق به «مرکز کنترل و پیشگیری امراض» است که برآورد کرده است در عرض یک سال بین 160 الی 210 میلیون نفر آمریکایی می‌توانند با این بیماری درگیر شوند. بر اساس آمار مرگ‌ومیر و همچنین ظرفیت بیمارستانی این الگو برآورد کرده است بین 200 هزار الی 1.7 میلیون نفر بر اثر ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست بدهند.

این الگو تخمین زده است که حدود 21 میلیون نفر ممکن است نیاز به بستری شدن داشته باشند این در حالی است که تمام ظرفیت‌های بیمارستان‌های آمریکا 925 هزار تخت است.

یک الگوی دیگر توسط متخصصان در «شورای روابط خارجی» و «ریزولو سیو لایوز» یک مؤسسه غیرانتفاعی در زمینه بهداشت جهانی ساخته شده است و نشان می‌دهد ویروس کرونا می‌تواند تا یک میلیون و ششصد هزار نفر را در آمریکا قربانی کند. حداقل برآورد این الگو از قربانیان ویروس کرونا در آمریکا 163500 نفر است. این آمار بر اساس این فرض به دست آمده است که نصف جمعیت آمریکا کرونا خواهند گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 551532 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟