فروش داروهای تقلبی کرونا با قیمت نجومی در ناصرخسرو + فیلم
حجم ویدیو: 17.98M | مدت زمان ویدیو: 00:02:27

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، داروی دقیقی هنوز برای درمان کرونا پیدا نشده است اما نام بعضی از داروها به عنوان دارویی ضد کرونا در بین مردم پخش شده است که باعث کم یاب شدن آنها و فروش غیر رسمی در بازار سیاه مانند ناصر خسرو شده است که بعضا بعضی از این داروها نیز به قیمت 1 میلیون 800 هزار تومان به فروش می‌رسد.

کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره داروهایی کرونایی که در بازار غیر رسمی حتی بعضا به قیمت 1 میلیون 800 هزار تومان فروخته می‌شود آیا تاثیر مستقیمی بر درمان کرونا دارد گفت: هنوز هیچ دارویی به عنوان داروی قطعی برای ویروس کرونا نداریم. این پروتکل های موجود درمانی  نیز پیشنهاد سازمان های بین المللی یا استدلال های فنی است که از طرف کشورهای درگیر بخصوص چین در هفته های اول مطرح شده بود که هر هفته در حال به روز رسانی است.

وی ادامه داد: یکی از این داروها اوسلتامی ویر است که مبالغه هایی درباره آن در خصوص داروی بهبود کرونا شده است . این دارو در  ابتدا به عنوان گزینه درمانی برای بیماران کرونایی مطرح می شد زیرا ابتلا تصور می شد گزینه آنفولانزایی است ولی در ادامه مشخص شد که داروهای آنفولانزا اثری بر کرونا ندارد و از فهرست پروتکل کرونا حذف شده است چرا که برروی این ویروس تاثیری ندارد.

جهانپور تاکید کرد: این داروها که در بازار سیاه توسط افراد خلاف کار و فرصت طلب به هر طریقی وارد کشور یا از زنجیره تولید خارج شده دیگر تاثیری برروی کرونا ندارد و باید صبر کنند تا در سال های آتی از آن برای آنفولانزا استفاده کنند.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 551373 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟