ضرورت کنار گذاشتن سنت زیارت اهل قبور در پنج شنبه آخرسال / برای حفظ سلامت شهروندان

به گزارش گروه اجتماعی رکنا،زهرا صدراعظم نوری ضمن آرزوی سلامتی برای همه شهروندان تهرانی، مردم عزیز ایران و آرزوی شفای عاجل برای بیمارانی که بر اثر ویروس کووید 19 در بستر بیماری هستند و قدردانی از همه تلاشگران عرصه بهداشت  و  درمان اعم از پزشکان، پرستاران و به طور کل کادر درمانی که با ایثارهای خود خدمات ارزنده ای را به همه بیماران ارائه می کنند، گفت:  امیدوارم تک تک شهروندان عزیز توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند و قطع‌کننده زنجیره انتقال باشند.

او ادامه داد: هر شهروندی می تواند یک حلقه‌ای از زنجیر باشد و مادامی که این حلقه‌ها به هم متصل باشند این زنجیره می‌تواند به راحتی ادامه پیدا کند؛  تعداد بیماران دائم افزایش یابد و شیوع این ویروس سرعت بگیرد. بنابراین هر شهروندی باید حلقه‌ای از زنجیر را پاره کند.  قطع و پاره کردن زنجیر با در خانه ماندن، در شهر نبودن و در فضاهای عمومی حضور نداشتن اتفاق می‌افتد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: مدیریت شهری در این راستا تمام تمهیدات لازم را فراهم کرده و نقاط اجتماع شهروندان را تعطیل کرده تا به نوبه خود این زنجیره را قطع کند. همچنین خدماتی را به صورت آنلاین یا غیرحضوری می‌دهد و  یا آن را به زمان دیگری موکول کرده است.

نوری با بیان اینکه یکی از نقاطی که بیشترین ارتباط با آن در پنج‌شنبه آخر سال برقرار می‌شود سازمان بهشت زهرا (س)است، گفت:  این سازمان تمام شرایط لازم و تمهیدات کافی را فراهم کرده و از همه شهروندان می خواهد به ویژه در شب جمعه آخر سال در بهشت زهرا حضور نیابند.

این عضو شورا ادامه داد:  گرچه ما به واسطه اعتقادمان همواره برای رفتگان و اهل قبور احترام خاصی قائل هستیم و هر ساله مردم با خویشان خود که از دنیا رفتند تجدید دیدار می‌کنند و آنها را در شادی شروع سال جدید شریک می کنند اما امسال به دلیل شرایط خاصی که اتفاق افتاده برای حفظ سلامت همه به یکدیگر باید کمک کنیم و رویه‌ها و سنت‌های متداول را کنار بگذاریم و در مراسم شب جمعه آخر سال در بهشت زهرا (س) و آرامستان‌های مختلفی که در سطح تهران و شهرهای دیگر هست، حضور پیدا نکنیم.

نوری با بیان اینکه همه شهروندان تاکنون همکاری کردند، تاکید کرد: مدیریت سازمان بهشت زهرا و معاونت خدمات شهری تلاش‌های زیادی کردند و باید قدر تلاش‌های این عزیزان را بدانیم و با حضور نیافتن به آن‌ها کمک کنیم تا بتوانند خدماتشان را بهتر ارائه کنند و ناقل و انتقال دهنده زنجیره بیماری نباشیم.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه شهروندان باید با اجرای درست دستورالعمل‌ها در خانه بمانند، گفت: ویروس کووید 19 که برای جامعه یک تهدید محسوب می‌شود می توان از آن به عنوان یک فرصت استفاده کرد. حال که به اجبار باید در خانه باشیم و بیرون نرویم فرصتی است که از در خانه بودن کمال استفاده را ببریم و نبودن هایمان را جبران کنیم؛ بیشتر در کنار اعضای خانواده باشیم و به همدیگر محبت کنیم.

او ادامه داد: در این ایام می‌توانیم برنامه ریزی کنیم و کارهای عقب افتاده‌مان را به سرانجام برسانیم. فرصت خوبی است برای این که مطالعه کنیم و بر دانشمان بیفزاییم و درعین حال خودمان را سرگرم کنیم. فرصتی است که به مسائل فردی بپردازیم؛ یعنی سعی کنیم مسائل شخصی و فردی خود را بازنگری کنیم و خود را از لحاظ روحی و رفتاری محک بزنیم. پایان سال است؛ ببینیم یک سال گذشته چه کردیم و ضعف‌هایمان را جبران و نقاط قوتمان را تقویت کنیم.

نوری در پایان تاکید کرد: در شرایط فعلی دعا و استغاثه کردن از حضرت مهدی (عج) و توکل به خدا خیلی می تواند آرامش‌بخش باشد و دعا حتما موثر است و راه گشا است. ماه رجب نیز هست و انشاالله دعاها مستجاب می شود. در حق یکدیگر، بیماران، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی که زحمت می کشند دعا کنیم و از این فرصت ها حداکثر استفاده را ببریم. یقینا سال آینده ما سال خوبی خواهیم بود و با سلامتی و اعتماد به نفس بیشتر سال نو را آغاز خواهیم کرد و مردم شادی و نشاط و پویایی خود را دوباره بیش از پیش خواهند یافت.

 

کدخبر: 551118 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟