کرونا مدارس کودکان کار را تعطیل کرد

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، حدود ۳ هزار کودک کار و خیابان در مراکز پرتو مشغول به تحصیل هستند. این کودکان در معرض آسیب و آسیب‌دیده پایتخت هستند.

شهرداری سیاست‌های حمایت مدنی مراکز پرتو را راه اندازی کرد. در این مراکز با کمک و همکاری NGO های فعال حوزه کودکان به کودکان بازمانده از تحصیل، کودکان کار و خیابان خدمات علمی، آموزشی، مددکاری، روانشناختی، بهداشتی و درمانی ارائه می‌شد. اما آمدن کروناویروس به ایران و تهران این مراکز را نیز تعطیل کرد.

فاطمه نیکخواه، مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی تاکید کرد: مراکز پرتو، مدارسی است که کودکان کار در آن تحصیل می کنند. در تهران هر منطقه ای حداقل یک مرکز پرتو دارد و در منطقه 15، چهار مرکز پرتو و منطقه 12، شش مرکز پرتو برای تحصیل کودکان کار راه اندازی شده است.

او درباره تعطیلی مراکز پرتو در روزهای کرونایی گفت: در حال حاضر مدارس تعطیل شده اند و تجمع افراد خطرناک است، این مراکز برای حفظ سلامتی کودکان کار تعطیل شدند.

مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 15 با اشاره به این که معلم های این مراکز موظفی آموزش و پرورش هستند، افزود: مددکار هر چند روز یکبار لوازم شوینده، ضدعفونی کننده و... به درب خانه این کودکان کار می برند و  به وضعیت درسی آنها رسیدگی کرده و آموزش های لازم را می دهند و تکالیف مورد نظر را می گویند تا از درس ها عقب نمانند.

نیکخواه با بیان این که بچه های مراکز پرتو به حال خودشان رها نشده اند، تاکید کرد: مددجویان بچه ها به مسائل بهداشتی کودکان رسیدگی و مددکاران NGO های همراه و همکار شهرداری به درس بچه ها رسیدگی می کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 550584 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟