جهانپور: دولت مشکلی در پرداخت حقوق ها در زمان قرنطینه ندارد + فیلم
حجم ویدیو: 15.30M | مدت زمان ویدیو: 00:02:04

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، قرنطینه یکی از مسائلی است با شروع کروناویروس در ایران ، مردم از دولتمردان کشور ، خواستار شدند ولی به نتیجه نرسید و همچنان اعتقادی بر قرنطینه کردن شهرهای درگیر با کرونا وجود ندارد.

یکی از دلایلی که مردم در خصوص بی توجهی به ایجاد وضعیت قرنطینه مطرح می کنند این است که دولت در شرایط قرنطینه باید طبق پروتکل ، پول به مردم بدهد و تامین زندگی آنها را در زمان قرنطینه بر عهده بگیرد ولی چون دولت توان این تامین مالی را ندارد تصمیمی در خصوص قرنطینه کردن شهرها نمی گیرد.

کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد ملی پیشگیری و مدیریت کرونا درایران  در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا در این خصوص گفت: حقوق کارکنان دولت حتی اگر قرنطینه نیز اجرایی شود باز پرداخت خواهد شد و دولت در آن زمینه مشکلی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: وقتی 70 درصد مردم یک جامعه مشاغلی دارند که روز مزد هستند یا به درآمد این روزها نیاز دارند طبیعتا باید به قرنطینه به عنوان یک فاکتور اجتماعی و اقتصادی  نگاه کرد که در تصمیم گیری های در هر حوزه ای باید لحاظ شود همین موارد است که در همه جای دنیا مد نظر قرار می‌گیرد چرا که این تصمیمات جزوی از پزشکی اجتماعی است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: پزشکی و سلامت امروز یک امر اجتماعی است که در قالب قرنطینه نمی‌توان آن را دید. کمااینکه تمام این مسائل در در جلسه ستاد ملی مد نظر قرار گرفت تا کم ترین آسیب به اقشار مختلف مردم به خصوص اقشار ضعیف داشته باشیم که سیاستگذاری های از سوی دولت انجام شده و از طریق سخنگوی دولت گفته خواهد شد.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 550461 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟