کتاب خشونت علیه کودکان و زنان / کتابی پر از راهکار برای افراد مورد خشونت قرار گرفته

به گزارش رکنا، این کتاب در 59 صفحه و در 8 فصل نوشته شده و حاوی نکاتی آموزنده برای زنانی است که مورد خشونت قرار می‌گیرند. بطوریکه نویسنده در آن سعی کرده است تا همه ابعاد دربرگیرنده اورژانس اجتماعی را آموزش دهد و راهکاری مناسبی را به زنان و افرادی که فعالیت اجتماعی آموزش می‌دهند، ارائه دهد.

در مقدمه این کتاب آمده است که مسائل حقوقی روزمره به مثابه خراش های سطحی هستند که اگر با ساده انگاری از کنارشان بگذریم در آینده ای نه چندان دور،زندگی شخصی و اجتماعی ما را دچار وضعیت ناگوار خواهند کرد بنابراین نیاز است تا هرکس برای پیشگیری از چنین پیش‌آمدهایی یک جعبه ی کمک های اولیه حقوقی نیز همراه خود داشته باشد.

نگارنده در بخش دیگر این کتاب اورژانس اجتماعی را نیاز جامعه امروز می‌داند و تاکید می‌کند در جوامع مختلف با هدف پاسخگویی به نیاز ها و مشکلات آحاد جامعه، راهکارها و برنامه های متعددی تدوین شده و از روش های مختلف برای رسیدن به هدف مذکور بهره گرفته می‌شود. البته امروزه سازمان بهزیستی با بهره گیری از تکنولوژی و با هدف تسهیل در معرفی و ارائه خدمات به گروه ها و افراد و در دسترس قراردادن امکانات و خدمات به بهترین شکل ممکن ارائه نماید.

خلقی با اشاره به دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی درباره تاسیس اورژانس اجتماعی از سال 1383 توضیحاتی را ارائه می‌دهد و به اهداف این سازمان می‌پردازد. همچنین در بخش دیگری از این کتاب برنامه های اورژانس اجتماعی را بیان کرده و درباره برنامه های تلفیقی این سازمان اعم از مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی«123» و... می‌پردازد.

در ادامه نیز تعاریف اهداف مهم این سازمان را خواهیم خواند که در زمینه کودک آزاری، همسر آزاری، زنان آسیب دیده اجتماعی، دختران فراری یا در معرض آسیب، افراد در معرض آسیب اجتماعی و افراد آسیب دیده اجتماعی است.

از آنجایی که اورژانس اجتماعی نقش مهمی در جامعه دارد طیبه خلقی نویسنده این کتاب به این مسئله مهم ورود کرده تا مداخلات روانی اجتماعی را قبل از مداخلات قضایی و انتظامی و حتی در کنار این مداخلات انجام دهد چرا که این مسئله در پیشگیری از وقوع جرم نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

این وکیل پایه یک دادگستری در کتاب خود به تفاوت های اورژانس اجتماعی با نیروی انتظامی در مسائل مختلف می‌پردازد و سپس در بخش دیگر این کتاب نگارنده برای آنکه نشان دهد اورژانس اجتماعی برای افراد جای امنی است درباره افرادی که در آن کار می‌کنند توضیحاتی را ارائه می‌دهد و سپس فرم های اورژانس اجتماعی را برای آموز افراد پیوست کرده است.

گفتنی است با خرید پنج جلد کتاب در قرعه‌کشی پکیج خارجی (۱۰ سفر به استانبول و ۱۰سفر به باکو) و با خرید یک جلد تا چهار جلد کتاب در قرعه‌کشی ۲۰ سفر به کیش قرار می‌گیرید.

موسسه روانشناسی و حقوقی یسنا با مدیریت سرکار خانم طیبه خلقی وکیل پایه یک دادگستری نویسنده پنج جلدکتاب با موضوعات تغییر جنسیت، تابوی ازدواج سفید، رحم اجاره‌ای، خشونت علیه زنان وکودکان، اهدای جنین در حال خدمت رسانی به افراد است.

005

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549909 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟