چرا کارگران شهرداری با وجود کرونا از ماسک استفاده نمی کنند؟ + عکس

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، شهرداری علاوه بر ضدعفونی معابر و خیابان های شهر، خود را ملزم به جمع آوری چندباره زباله های شهر کرد. از سوی دیگر دادستانی برای کاهش شیوع کروناویروس طی نامه ای شهرداری و پلیس را ملزم به ممنوعیت زباله گردی کرد. اما هنوز هستند کارگران شهرداری که حین کار از ماسک یا دستکش استفاده نمی کنند. زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا به تشریح این معضل پرداخته و تاکید کرد: با وجود تاکیدات شورای شهر تهران و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و معاونت خدمات شهری، دستورالعمل هایی صادر شده، امکانات و تجهیزات در اختیار پیمانکاران قرار داده و موظف شدند که کارگران از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده حین فعالیت روزانه و شبانه خود استفاده کنند. اما برخی از کارگران خودشان رعایت نمی کند و این مشکل فردی کارگران است. آنها هم به خود و هم به دیگران صدمه می زنند. اما چقدر برای آنها الزام ایجاد کنیم؟ آیا این الزامات کم بوده اند؟ مسلما امکان این را هم نداریم که برای هر یک کارگر ناظر انتخاب کنیم. بنابراین با پروتکل ها و دستورالعمل هایی که دادیم کارگران باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

کارگران بدون ماسک شهرداری در کرونا

او در توضیح تمهیدات مدیریت شهری در پسماند، افزود: دستورالعملی صادر شد که طی آن تا زمان شکست کروناویروس زباله های خشک و تر تفکیک نشود.

در پاسخ به این سوال که آیا به کارگران آموزش های لازم ارائه شده و در این آموزش ها خطر کروناویروس برای کارگران تشریح شده یا خیر؟ گفت: زینب نصیری، مدیرکل سلامت شهرداری تهران آموزش های کاملی را به کارگران شهرداری ارائه کرده است. مسئله نبود آموزش نیست بلکه جدی نگرفتن کرونا در کشور است. با وجود این هشدارها هنوز هم مردم به سفرهای خود ادامه می دهند. یا عده ای در خیابان و مراکز خرید تجمع می کنند. برخی خطر کروناویروس را جدی نگرفته اند و تصور می کنند بیماری یا مرگ متعلق به دیگران است.

خبرنگار: پریسا هاشمی

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 549581 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟