به گزارش رکنا، طاهره باقری متخصص زنان و زایمان در خصوص ویروس کرونا و مراقبت‌های لازم برای مادران باردار و شیرده گفت: یکی از اصول مهم که زنان باردار باید رعایت کنند این است که اصلا از منزل خارج نشوند و سوالات خود را آنلاین و تلفنی با پزشک مامای خود مطرح کنند تا مراجعه حضوری نداشته باشد.

او ادامه داد:مادران باردار به غیر از موارد اضطراری که باید حتما ویزیت شود مثل سونوگرافی غربالگری که دارای زمان بندی مشخص شود از خانه خارج شوند.

باقری با بیان اینکه زنان باردار باید سیستم ایمنی بدن خود را با تغذیه مناسب تقویت کنند؛ بیان کرد: زنان باردار حتی اگر دچار ویروس کرونا شدند نگران نباشند، زیرا احتمال انتقال به جنین بسیار کم است و نگران نباشد فقط به دلیل مشکلات ریوی و تنفسی که از علائم بیماری کرونا است و سرفه‌های شدید را به دنبال دارد خطر زایمان زودرس و پارگی کیسه آب را افزایش می‌دهد.

متخصص زنان و زایمان افزود: زنان باردار در مکان‌های شلوغ و پُرتردد و همچنین فضا‌هایی که تهویه‌ مناسبی ندارند قرار نگیرید و اگر مجبور بودند به چنین جا‌هایی بروید حتما ماسک بزنند.

باقری در خصوص مادران شیرده تاکید کرد: مادران شیرده باید اصول بهداشتی را بسیار رعایت کنند و قبل از شیردادن دست‌های خود را با آب و صابون بشویند و در صورت علائم هنگام شیردهی از ماسک استفاده کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549341 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟