داروخانه های سیستان و بلوچستان مواد ضدعفونی کننده ندارند/ آمار مبتلایان به کرونا در حال افزایش

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، با رعایت بهداشت فردی و جمعی و پرهیز از حضور در تجمعات می توان از ابتلا کروناویروس پیشگیری کرد. اما شرایط بهداشتی استان سیستان و بلوچستان بر کسی پوشیده نیست. استانی که چندی پیش با سیل دست و پنجه نرم می کرد و  سالهاست است فقر گلوی آن را فشار می دهد و در بسیاری از روستاهایش حتی حمام و دستشویی وجود ندارد، حالا قرار است با کروناویروس مبارزه کند و آمارهای هر روز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می دهد که شیوع کروناویروس در این استان با سرعت پیش می رود.

از سوی دیگر خبرها حاکی از دستگیری محتکرانی است که در این استان فقیر نیز به فکر سود خود هستند و همان ماسک و موادضدعفونی کننده بسیار کم در سیستان و بلوچستان را احتکار کرده یا به چند برابر قیمت عرضه می کنند.

حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان و عضو کمیسیون بهداشت در مجلس در خصوص وضعیت تامین  مواد ضدعفونی کننده در سیستان و بلوچستان و شرایط این استان در مقابله با کروناویروس به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت : متاسفانه در داروخانه های شهرهای بزرگ مانند زابل نیز مواد ضدعفونی کننده وجود ندارد و مردم در سیستان و بلوچستان به مواد ضدعفونی کننده دسترسی ندارند. در این میان محتکران هم سوءاستفاده خودشان را می کنند و باید با آنها برخورد شود.

مواد ضدعفونی باید باشد تا مردم پیشگیری کنند

 

وی با تاکید بر این که سیستم بهداشتی کار خود را درست انجام می دهد، افزود: ما خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی، درمانی بسیاری در سطح استان داریم که می توانند موارد بهداشتی را به مردم آموزش دهند. اوایل انقلاب مردم روستاها به توصیه بهورزان عمل می کردند و بیماری هایی مانند التور، مالاریا و... مشکلی برای مردم ایجاد نکرد. اما به شرطی که موادضدعفونی کننده در استان وجود داشته باشد مردم آموزش پذیر هستند.

شورای تامین استان در مورد لغو تجمعات برخورد جدی داشته باشد

شهریاری با بیان این که مشکل بزرگ در سیستان و بلوچستان این است که تجمعات هنوز لغو نشده است، تاکید کرد: نمازهای جماعت، مراسم های عزا و شادی و... علیرغم این که مسئولان استان این موضوع مهم را گوش زد کرده اند هنوز برگزار می شود و به نظر می رسد شورای تامین استان در این زمینه باید جدی تر عمل کند و از تجمعات جلوگیری کنند. چرا که اگر شیوع این بیماری جدی شود، کنترل آن در سطح گسترده استان سیستان و بلوچستان بسیار سخت خواهد شد.

خبرنگار : پریسا هاشمی

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 548927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟