وزارت بهداشت: آماری که اعلام می شود تعداد تمام مبتلایان به کرونا در ایران نیست   + فیلم
حجم ویدیو: 20.90M | مدت زمان ویدیو: 00:02:51

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کیانوش جهانپور- سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کروناویروس در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد: آماری که تاکنون از مبتلایان به کروناویروس در ایران اعلام شده است ، آمار نهایی و کاملی نیست. 

وی تاکید داشت : آمار رسمی که روزانه گفته می شود ، تعداد افرادی است که تست کرونا از آنها گرفته شده و به طور قطع مشخص شده است که مبتلا به کرونا هستند.

کیانوش جهانپور در ادامه با اشاره به اینکه تعداد زیادی از افرادی که در ایران علائم کروناویروس را دارند در واقع مبتلا به آنفولانزا هستند ادامه داد : تاکنون 18 هزار نفر با ابتلا به آنفولانزا در آمریکا جان باخته اند . کرونا به دلیل جدید بودن و ناشناخته بودن و  بخاطر اینکه داشته های علمی نسبت به او هنوز در تاریکی است نگران کننده است ولی شما تصور کنید نصف کشور آمریکا قبل از شروع فصل سرد ، تزریق آمپول ضد آنفولانزا داشتند ولی 18 هزار نفر در همان کشور در اثر آنفولانزا جان باختند. انگار که جنگ است .

جهانپور با بیان اینکه با توجه به آمار بالای ابتلا به کرونا ویروس در آمریکا حتی یک کشور پروازهایش به سمت آمریکا را محدود و مسدود نکرد ادامه داد: 80 کشور جهان با کرونا و آنفولانزا درگیر هستند و شما تصور کنید چه بخشی از افراد مبتلا شده به آنفولانزا می توانند به دلیل محدود نکردن های سیاسی پروازها و سفرها و ترددها به آمریکا و برعکس به این بیماری مبتلا شده باشند و حتی فوت کنند. بخشی از مبتلایان این روزهای جهان ، کرونا ندارند بلکه درگیر آنفولانزایی هستند که کشنده است و آمار مرگ و میر آن نیز کم نیست. بسیاری از افراد در این روزها ، تصور می کنند هر کسی با سرفه و تنگی نفس به بیمارستان مراجعه می کند مبتلا به کرونا است، اینگونه نیست بسیاری از این افراد مبتلا به آنفولانزا هستند.

سخنگوی ستاد مبارزه با کروناویروس در ایران در پایان تاکید کرد: ما نمی گوییم آماری که منتشر می کنیم آمار تمام مبتلایان به کروناویروس در ایران است ما تاکید داریم که این آمار ، براساس نتایج قطعی تست کرونا است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 548580 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟