تعیین بهای کیوسک‌های عرضه گل و مطبوعات / تصویب لایحه بهای خدمات مدیریت پسماند

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، صدراعظم نوری با بیان اینکه تبصره دیگر نیز در مورد قیمت تعیین شده اجاره این کیوسک‌ها در سال‌های بعدی است؛ چرا که ممکن است گاهی لایحه تعیین بهای خدمات این کیوسک‌ها به موقع به شورا نرسد ادامه داد : بر همین اساس شهرداری می‌تواند ۲۵ درصد نسبت به تعرفه افزایش داشته باشد تا لایحه ملاک عمل در شورا به تصویب برسد.

بر این اساس نرخ کرایه ماهانه کیوسک‌های درجه یک گل و مطبوعات در شهر تهران ۱۲ میلیون ریال، درجه ۲ هشت میلیون ریال و درجه ۳ چهار میلیون ریال تعیین شد. همچنین شهرداری تهران مکلف شد ظرف مدت شش ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه نسبت به شناسایی کیوسک‌ها، کانکس‌ها و جایگاه‌های عرضه فاقد مجوز مستقر در سطح شهر تهران، معابر، فضاهای عمومی و متعلق به شهرداری تهران اقدام و پیگیری حقوقی لازم جهت جمع‌آوری آن‌ها را در دستور کار قرار دهد. همچنین شهرداری مکلف شد برای تعیین اجاره بهای کیوسک‌های عرضه گل افزایش بهای آن‌ها را در قالب لایحه به شورای شهر ارائه کند و تا زمان ارائه این لایحه در سنوات آتی، حداکثر ۲۵ درصد افزایش تعرفه تا تصویب لایحه ملاک عمل را داشته باشد.

نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آرا این لایحه را به تصویب رساندند.

تصویب لایحه بهای خدمات مدیریت پسماند در شورای شهر تهران

صدراعظم نوری در ادامه و در توضیح لایحه اصلاح مصوبه تعیین بهای خدمات ساماندهی ایمنی و نگهداری مواد شیمیایی خطرناک  گفت: شورا پیش‌تر نیز در سال ۱۳۸۵ در مصوبه‌ای به این موضوع پرداخته اما از آن زمان مورد غفلت قرار گرفته لذا امسال ما آن را مورد توجه قرار دادیم و در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: در چهار بند تعرفه بهای خدمات کارشناسی و تایید صلاحیت نگهداری مواد شیمیایی خطرناک را تعیین کردیم. نخست خرده فروشی سالیانه به مبلغ ۱۲ میلیون ریال، عمده فروشی سالیانه به مبلغ ۲۴ میلیون ریال، انبار سالیانه به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال و تولید کننده‌های سالیانه نیز مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال باید پرداخت کنند.

همچنین در تبصره‌ای آن دسته از اماکنی که در دوره قبل فاقد بهره بردار بوده‌اند و یا بهره بردار آن به طور کامل بهره برداری را انجام نداده ۵۰ درصد حق بهره برداری از طریق مزایده و فراخوان برای دوره ماقبل در نظر گرفته می‌شود. سایر مفاد این مصوبه همانند پیشنهاد مورد تایید قرار گرفته است.

نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران این لایحه را با اکثریت آراء به تصویب رساندند.

در ادامه این جلسه لایحه اصلاح مصوبه چگونگی محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که در تشریح جزئیات این لایحه زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: به استناد بند ۲۶ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر و کشور و انتخاب شهرداران با عنایت به ماده ۸ قانون مدیریت پسماندها و آئین‌نامه اجرایی آن به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود در نحوه محاسبه بهای سالیانه خدمات مدیریت پسماند عادی شامل هزینه جمع‌آوری و حمل پسماند اقدام کند که در همین راستا با تغییری جزئی بهای هر کیلوگرم پسماند عادی مبلغ ۱۳۰۰ ریال تعیین شد.

همچنین برای بهای خدمات پسماند ساختمانی و عمرانی که به لایحه اضافه شد مصوبات قبلی به قوت خود باقی خواهد ماند. در ارتباط با پسماندهای ویژه پزشکی، صنعتی و کشاورزی هزینه جمع‌آوری و حمل ۷۰۰۰ ریال، هزینه جمع‌آوری و حمل پسماندهای بی خطر ۴۰۰۰ ریال، هزینه جمع‌آوری پسماندهای صنعتی ۲۵۰۰ ریال، دفن پسماندهای پزشکی و ویژه در سلول دفن ۷۰۰۰ ریال و استقرار زباله سوز و امحای پسماندها ۲۵ هزار ریال، هزینه جمع‌آوری و حمل پسماندهای پزشکی به روش مخزن متحرک ۲۲ هزار ریال و آبونمان ماهیانه برای تمامی مراکز پزشکی و درمانی یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال تعیین شد. برای باغ پرندگان نیز پیشنهاد شهرداری تهران مورد تایید قرار گرفت.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا پس از بحث و بررسی اصلاحیه محاسبه و دریافت بهای خدمات مدیریت پسماندهای ساختمانی و عمرانی را مورد تایید قرار دادند.

 

کدخبر: 548224 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟