دفن کرونایی ها نزدیک محل سکونت مردم  ایرادی ندارد/  به شرط رعایت پروتکل بهداشتی  + فیلم
حجم ویدیو: 8.94M | مدت زمان ویدیو: 00:01:13

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است که جنازه افرادی را که به وسیله کرونا فوت کرده اند در قبرستان های معمولی به خاک می‌سپارند. این در حالی است که بعضی از خانه ها به دلیل همجواری با آرامستان ها به راحتی در معرض آلودگی هستند. کمااینکه آنچیزی که ما در کشور های خارجی مشاهده می‌کنیم این است که تدابیر ویژه ای برای افراد مبتلا و حتی جانباختگان به وسیله این ویروس اندیشیده می‌شود.

کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره نزدیکی محل دفن کرونایی های جانباخته به خانه ها چنین توضیح داد: دفن افراد وظیفه ما نیست. هر فردی که فوت کند در آرامستان های مجاز در سراسر کشور با هر بیماری به خاک سپرده خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر فردی فوت کند که نیاز به پروتکل های بهداشتی خاص داشته باشد واحد های بهداشتی در حوزه دفن ابتدا کاور مخصوصی را برای متوفی استفاده می‌کنند و سپس در دفن نیز نظارت خود را اعمال می‌کنند. همچنین محل و مکان دفن را به هیچ وجه نظام سلامت و وزارت بهداشت مشخص نمی‌کند.

جهانپور با بیان اینکه آرامستان های ما از مجوز های لازم برخوردار هستند اظهار کرد: وقتی دفن افراد با پروتکل های بهداشتی خاص انجام می‌شود هیچ مشکلی برای اطراف آن محل وجود نخواهد داشت.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در پایان تاکید کرد: سالهاست که خانه هایی اطراف آرامستان ها ساخته شده اند و ساکنان از این مسئله که آنجا آرامستان است، خبر دارند. همچنین ما می‌دانیم که دفن بهداشتی هیچ مشکلی برای ساکنان به وجود نخواهد آورد.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547197 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟