تمام مدارس کشور سه روز تعطیل شد/  پیک اصلی کرونا هفته آتی  است

به گزارش گروه اجتماعی رکنا؛ سعید نمکی گفت: اولا از رهبر انقلاب تشکر می کنم و دوم از همکارانم در سراسر کشور تشکر می کنم و در نهایت از همه عزیزانی که در اطلاع رسانی به مردم یاری می رسانند تشکر دارم.

وی افزود: امروز جلسه مهمی در ستاد مبارزه با کرونا ویروس برگزار شد که درنهایت تصمیم بر آن شد که برای مهار کروناویروس سه روز تمام مدارس کشور تعطیل شوند.

نمکی گفت: هر چند در سراسر کشور اقدامات مهمی انجام داده ایم اما هفته سختی را در پیش خواهیم داشت.

وزیر بهداشت گفت: براساس بررسی های انجام شده نیاز به تعطیلی مدارس کل کشور حس شد و به همین دلیل مدارس از فردا به مدت سه روز در کل کشور تعطیل خواهد بود.

وی افزود :کلاس های دانشگاه ها تا پایان هفته تعطیل هستند و پرسنل به صورت مجازی امور آموزشی را ارائه می دهند. همچنین کلیه فعالیت های ورزشی تعطیل و مسابقات فوتبال بدون تماشاگر برگزار می شود.

 وزیر بهداشت از برگزار نشدن مراسم اعتکاف برای کنترل و پیشگیری از افزایش ابتلا به کرونا ویروس خبر داد.

سعید نمکی وزیر بهداشت در ادامه افزود : در سراسر کشور بخش‌های بیمارستانی آماده است و امکانات و تجهیزات لازم را به میدان آورده ایم اما واقعیت این است که هفته سختی را در پیش داریم و با بررسی اپیدمیولوژیک از رصدهای ملی و بین المللی روند را به گونه ای می‌بینیم که پیک اصلی بیماری در هفته و روزهای آتی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه این امر به معنای وحشت مردم نیست و قرار نیست خودمان را ببازیم اظهار کرد: خوشبختانه با هوشمندی مردم و به صحنه آمدن همه دست اندر کاران و خبررسانی همه دستگاهها و اشراف مدیران ما این پیک و خیز آتی بیماری را هم به خوبی کنترل می کنیم.

وی با بیان اینکه مردم باید در جریان روند آتی باشند، گفت: از مردم تمنا می‌کنم بیشتر همراهی کنند و به ما در کاهش آلودگی کمک کنند و به هر جا موردی را ابلاغ می‌کنیم تبعیت شود.

کدخبر: 547060 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟