روش صحیح قرنطینه خانگی در برابر کرونا ویروس

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، تا حصول اطمینان از کنترل و مهار ویروس کرونا و بازگشت شرایط عادی به کشور، اجرای قرنطینه خانگی به شرح زیر می‌تواند اعضای خانواده را از هرگونه خطر ابتلاء به این ویروس مصون بدارید.

در ابتدا  هرگونه تردد به اماکن عمومی نظیر نمازهای جمعه و جماعات، مساجد، زیارتگاه‌ها، بازار، ‌پاساژ، سینما و .... را برای خود ممنوع کنید.

به جز در موراد خیلی ضروری از خانه خارج نشوید. رفت و آمد و دید و بازدید ها را محدود و درصورت امکان تا مدتی قطع کنید.

دراین روزها دست دادن و روبوسی ممنوع است .

در مورد خرید خانه باید یک نفر را مامور کنید تا همان یک نفر خرید انجام دهد و خرید روزمرده را به خرید های 5 تا ده روز یکبار تبدیل کنید . توجه کنید به مرکز خرید رفتن بون دستکش و الکل نیز ممنوع است.

اگر قصد خرید نان دارید، حتما کیسه تمیزی را باخود همراه برده و نان خریداری شده را داخل آن بگذارید. از آنجا که ممکن است کارگر و شاطر نیز در معرض ابتلاء به ویروس باشند، توصیه می‌شود که نان را فریز کرده و بعد مصرف کنید.

تا می‌توانید از همراه بردن گوشی و کیف پول باخود اجتناب کرده و فقط عابربانک خود را آنهم در کیسه که به الکل آغشته کرده اید همراه ببرید و ‌بعداز هر تماس باپوز و تماس بادستگاه خودپرداز آنرا داخل همان کیسه بیاندازید.

 ورود به منزل بادستکش‌های استفاده شده در خارج از خانه ممنوع است. لذا یک کیسه بیرون درب ورودی قرار دهید و دستکش های آغشته به الکل را داخل کیسه بگذارید و سپس وراد منزل شوید.

داخل تمام کیسه‌های خرید را الکل اسپری کنید و مواد خریداری شده را ابتدا در ورودی و در سطحی که از قبل آماده کرده‌اید قرار داده و پس از جابه جایی و ضدعفونی خریدها، مجددا سطح را به الکل آغشته و سپس با دستمال کاغذی تمیز و آنرا در سطل زباله دربدار بیاندازید.

دستگیره‌های ماشین، درب منزل و ‌آسانسور ساختمان را مرتبا به الکل آغشته و از تماس مستقیم به این اشیا بدون دستکش لایتکسی یا دستمال کاغذی خودداری کنید.

اگر از خودرو و بویژه وسایط نقلیه عمومی استفاده می‌کنید، حتما از دستمال کاغذی و یا دستکش‌های یکبار مصرف استفاده کرده و قبل از سوار شدن، با دستمال آغشته به الکل و مواد ضدعفونی کننده، دستگیره و محل نشستن خود را ضدعفونی کنید.

 انجام اقدامات زیر در هنگام بازگشت به خانه بسیار مهم و ضروری است و باید گام به گام و با دقت رعایت شود:

الف) بعد از ورود به خانه بدون دست زدن به هیچ چیز و بدون برخورد یا نشستن در جایی، مستقیما به دستشویی رفته و دست خود را  به طور کامل بشویید. (در دستشویی را از قبل باز بگذارید، در صورت باز نبودن در، با دستمال کاغذی درب را بازکنید و سریعا دستمال را به سطل آشغال بسته (closed bin) بیندازید و بعد از پایان کار، دستگیره را ضدعفونی کنید)

ب) لباس‌های بیرون خود را دربیاورید و در مکانی به دور از لباسهای منزل و دیگر وسایل خانه آویزان کنید.

ج) مجدد به دستشویی رفته و دست خود را به طور کامل بشویید.

د) در این مرحله می‌توانید لباس منزل خود را بپوشید.

اکنون محیط خانه شما امن است و به شرط دست نزدن به صورتتان، میتوانید از گوشی همراه خود استفاده کنید.

 دست خود را قبل، در حین و بعد از تهیه غذا، قبل از خوردن غذا و بعد از استفاده از توالت بشویید.

فراموش نکنید تحت هیچ شرایطی و در هیچ ساعت روز و در هیچ مکانی به صورت خود (چشم، بینی و دهان) دست نزنید.

 

 

کدخبر: 546982 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟