دستور ویژه وزیر بهداشت برای حمایت از کادر پزشکی مبتلایان به کرونا  + فیلم
حجم ویدیو: 7.05M | مدت زمان ویدیو: 00:00:58

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، این روزها شاهد تلاش بی وقفه  کادر پزشکی کشور در نبرد با کروناویروس هستیم. پزشکان و پرستارانی که برای بهبود شرایط جسمی  مبتلایان به کروناویروس تلاش می کنند و همزمان راهکارهای پیشگیری از ابتلا را به جامعه متذکر می شوند و لحظه ای از مبارزه نمی ایستند.

عده ای از این عزیزان در این میدان مبارزه ، خود نیز مبتلا به این ویروس می شوند و متاسفانه شاید جان بسپارند. سوال اینجاست که دولت و وزارت بهداشت چه برنامه حمایتی برای این کادر پزشکی ویژه و  خانواده هایشان  در نظر گرفته است .

سید کامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع و همچنین سرپرست معاونت برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا در پاسخ به این سوال گفت : وزیر بهداشت به تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور دستور داده است که کادر پزشکی کرونایی ها و خانواده کادر پزشکی (پزشکان و پرستاران ) که در مسیر بهبود مبتلایان به کروناویروس، در تلاش هستند و یا خود دچار آسیب میشوند مورد حمایت قرار بگیرند و همه حمایت های قانونی از جمله پرداخت پاداش ها انجام بگیرند. کسانی که دراین مسیر جان خود را از دست می دهند نیز تمامی هزینه های قانونی و  کفن و دفن بلافاصله طبق قانون پرداخت میشود.

وی در ادامه افزود : با توجه به شرایط دانشگاه های علوم پزشکی تامین منابع کافی برای خرید تجهیزات مورد نیاز و لوازم تشخیص بیماری ها انجام خواهد شد. دانشگاه‌هایی که مشکلات بیشتری داشتند در اولویت اعتبارات قرار می گیرند.

وی در مورد افزایش حقوق کارکنان بیمارستان های معین که در خطر ابتلا به کرونا هستند گفت: احتمال افزایش مزایا و کارانه این افراد بسیار زیاد است.  اخیرا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی بخشنامه ای اعلام کرد که تا ۵۰ درصد حقوق و مزایا پرسنل بیمارستان ها افزایش پیدا خواهد کرد.

تقوی نژاد با اشاره به این که پرداخت تعهدات تامین اجتماعی به دانشگاههای علوم پزشکی وزارت بهداشت به زودی به روز می شود، تاکید کرد: تامین اجتماعی ۵۰۰۰میلیارد تومان به دانشگاهها بدهی دارد که با پرداخت تامین اجتماعی ابتدا بدهی شرکتهای بدهی شرکتهای توزیع دارو و تجهیزات و تامین غذا پرداخت می‌شود و پس از آن حقوق و مزایای پرسنل آنها پرداخت خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

خبرنگار: پریسا هاشمی

کدخبر: 546598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟