برپایی بیمارستان صحرایی توسط نیروهای مسلح در شمال کشور/ خانه، امن ترین جا برای در امان ماندن از کرونا + فیلم
حجم ویدیو: 23.23M | مدت زمان ویدیو: 00:03:11

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، با وجود آن که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می کنند برای کاهش شیوع کرونا ویروس باید از مسافرت های غیرضرور جلوگیری شود، مردم به شهرهای شمالی هجوم می برند تا شاید از کرونا در امان باشند و به همین دلیل نیروهای مسلح اقدام به احداث یک بیمارستان صحرایی در شمال کشور کردند.

کیانوش جهانپور، رئیس کمیته اطلاع رسانی قرارگاه مقابله با کروناویروس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: در شرایط حاضر نیازی به احداث بیمارستان صحرایی نیست اما باید فکری کنیم که مسافران به کاهش شیوع بیماری کمک کنند و این بار مضاعف درمانی به استان گیلان و مازندران و نوار ساحل جنوب کشور منتقل نکنند.

یکی از مشکلات ما این است که برخی خانواده ها با تصمیمات اشتباه در روزهای اخیر به جای کاهش تردد در داخل شهر، مسافرت و مراودت هایشان، سفرهایی را برنامه ریزی کردند. در حالی که امن ترین مکان در مقابل کرونا ویروس منازل و خانه های خودشان است. این مسافرت نه به نفع خانواده است و نه به نفع سایر شهروندان و هموطنانمان است. به لحاظ فنی در دنیا در بیماری های مختلف مشخص شده که هیچ کجا امن تر از خانه های افراد نیست. حتی مکان های ایزوله بیمارستان ها هم نمی تواند به اندازه خانه امن باشد. در شهر ووهان چین به سمت مراقبت در منزل حتی در مورد افرادی که بیماری تشخیص داده شده است.

او با اشاره به این که ما در پروتکل هایمان روش مراقبت در منزل را داریم، افزود: اگر مردم فکر کنند با مسافرت به یک نقطه از کشور در مقابل این بیماری ایمنی می شوند، اشتباه فکر می کنند. اگر هر جای کشور نیاز شود ما به سمت بیمارستان های موقت خواهیم رفت.

او با بیان این که در گذشته در تجربه سیل و زلزله بیمارستان های موقت را داشتیم، تاکید کرد: اگر لازم باشد وزارت بهداشت راسا یا با کمک سایر نهادها در تمام شهرها امکاناتی مانند بیمارستان صحرایی را فراهم می کنند ولی تمام تلاش ما این است که از امکانات موجود استفاده کنیم و اگر نیازفراتر وجود داشته باشد مراقبت ها در خانه انجام شود.

خبرنگار: پریسا هاشمی

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 546443 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟