حرکت سیل به سمت 5 شهر لرستان / حضور 61 تیم عملیاتی برای مهار سیل / اماده سازی کمپ های اسکان موقت + فیلم
حجم ویدیو: 1.84M | مدت زمان ویدیو: 00:00:15

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، هشدار وقوع سیل چند روزی است که در استان لرستان دست به دست می چرخد؛ پیش بینی شده بیش از 100 میلیمتر باران در زمان کوتاهی بر سر لرستانی‌ها ببارد و این یعنی افزایش ناگهانی و خارج از تحمل رودخانه‌ها، وقوع سیلی دوباره و احتمال به بار آوردن خرابی‌ها در شهرستانهایی همچون کوهدشت، پلدختر، خرم‌آباد و بروجرد.

تا به امروز ستادهای بحران شهرستانها تشکیل جلسه داده اند، به مردم هشدار داده شده، نقاط اسکان موقت تعیین شده و برای تامین تجهیزات مورد نیاز در صورت وقوع سیل تمهیدات اندیشیده شده است؛ با این شرایط ظاهرا دیگر قرار نیست مسئولان از باران سیل آسای در پیش غافلگیر بشوند و هر آنچه در توان داشته اند انجام داده‌اند.

صارم رضایی مدیر جمعیت هلال احمر لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره آخرین وضعیت استان لرستان بیان کرد: با توجه به سامانه بارشی که از دیروز وارد استان شده است چندین شهر ما درگیر هستند. همچنین حجم آب خرم رود بالا آمده و احتمال طغیان وجود دارد. از آنجایی که قبل از ورود سامانه بارشی هشدار های لازم به عوامل امدادی داده ایم، تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: شارژ انبار ها و اقلام امدادی را برای کلیه شعب ارسال و 1031 نفر از امدادگران ما به صورت آماده باش کامل مستقر هستند. همچنین اسکان استقراری در 40 منطقه تدارک دیده ایم.

رضایی با بیان اینکه هم اکنون 61 تیم عملیاتی حضور دارند اظهار کرد: بحث پیش بینی عملیات در شب را در دستور کار خود قرار داده ایم. هم اکنون دو فروند بالگرد در استان حضور دارند و 3 فروند نیز به صورت آماده باش هستند تا به محض اینکه نیاز به امداد رسانی باشد ما بتوانیم امداد رسانی های لازم را انجام دهیم.

مدیر جمعیت هلال احمر لرستان بیان کرد: در کمپ های ایجاد شده ظرفیت اسکان ۴۶۰۰ نفر در قالب نزدیک به یک هزار و 200خانواده وجود دارد. همه آن مکان ها نیز برای مردم مشخص شده است. همچنین خداروشکر شیوع بیماری کرونا در استان مشاهده نشده است اما آموزش هایی که از طریق وزارت بهداشت به ما توصیه شده است را انجام داده ایم.

او خاطر نشان کرد: پخش ضد عفونی کننده ها نیز وظیفه وزارت بهداشت است که اینکار را در سطح استان انجام می‌دهند.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا امکان حوادث سال گذشته وجود دارد گفت: درباره این مسئله نمی‌توان پیش بینی کردم اما هم اکنون حجم آب بالا آمده است. و امیدوارم که اتفاقی رخ ندهد. کمااینکه با توجه به دستور استاندار همه دستگاه ها به صورت آماده باش هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان درباره اینکه چه شهرستان هایی درگیر هستند تصریح کرد: با توجه به پیک بارشی ما در شهرستان های علیگودرز، ازنا، درود، خرم آباد، نورآباد، پلدختر، کوهدشت و.. درگیر هستند که برای همه آنها پیش بینی ها انجام شده است. اما بیشترین بارندگی را در چگینی، پلدختر، خرم آباد و درود داریم که در این مناطق پیشگیری های اولیه انجام شده است.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 546154 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟