روان ایرانی ها را با کرونا بهم نریزید / این ویروس بازی سیاسی نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کرونا ویروس اواخر آذر ماه بود که در بازار غذاهای دریایی شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی»چین پدیدار شد و تا کنون افراد زیادی در سطح جهان به این بیماری مبتلا شده اند.

در کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات این بیماری گزارش شده است.

این در حالی است که در بعضی از کشورهای خاورمیانه این بیماری وجود دارد اما از آنجایی که آن کشورها ترس مواجه با این بیماری به دلیل ناتوانی سیستم بهداشتی کشورشان دارند از بازگو کردن آن خودداری می‌کنند ولی مسئولان پزشکی ما اعلام می کنند که تجهیزات ایران برای مقابله با کرونا و مراقبت از مبتلایان از کشورهای دیگری که مجهز هستند کم ندارد.

بازی روانی با  مردم بخاطر کرونا

بنابراین یکی از مسائلی که در همه کشورها وجود دارد تا حدودی کنترل افکار عمومی است چرا که ترس و واهمه زیاد از این بیماری نیز خود عامل گسترش کرونا ویروس می‌شود. در همه دنیا با روح و روان مردم بازی نمی‌شود اما در کشور ما متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که کلیپ هایی را به دروغ درست می‌کنند تا وضعیت را از اینی که هست بدتر نشان دهند.

کودکان ایمن از کرونا

همچنین باید گفت که مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا میان کودکان و اطفال کمترین مورد را در کشورهای مختلف جهان داشته است و حتی تا کودکان زیر 10 سال تاکنون مبتلا به این بیماری نشده اند. اما در کل نیاز است که افراد شست‌وشوی دست با آب و صابون را جدی بگیرند و در خصوص ماسک نیز مطمئن باشند که استفاده از آن برای همه ضروری نیست.

مردم به  وزارت بهداشت اعتماد کنند

بنابراین نیاز است تا مردم سطح اعتماد خود به مسئولان بهداشتی و درمانی بالاتر ببرند چرا که آنها این روزها در خط مقدم مقابله با ویروس قرار دارند. کمااینکه  این روزها فداکاری این عزیزان شایسته تقدیر و ستایش ویژه است.

نیاز است به شایعات توجه نکرده و هموطنان عزیزمان سعی کنند تا در این روزهای سخت کنار یکدیگر باشند تا به سمت گرما برویم چراکه این ویروس در گرما جان می دهد و نمی تواند جان ها را بگیرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545253 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟