شرط تعطیلی مدارس تهران در روز شنبه اعلام شد

به گزارش رکنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در رابطه با احتمال تعطیلی مدارس در روز آینده گفت: ما تعطیلی عمومی نداریم. بیشترین حوزه‌های انتخابات و حدود ۶۰ درصد از مدارس کشور هستند و فرهنگیان به عنوان امنا و گروه‌های مرجع ملت محل اخذ آراء هستند. مدارسی که در آنها شمارش آراء تا روز شنبه به اتمام نمی‌رسد با صلاح دید مناطق آموزش و پرورش می‌توانند فردا را تعطیل کنند و این تعطیلی عمومی نیست و منحصر به مدارس حوزه‌های انتخابیه و آن حوزه‌هایی است که شمارش آرا تا شنبه به اتمام نمی‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اینکه کدام نهاد مسئول تصمیم گیری تعطیلی سراسری مدارس پیرو ورود ویروس کرونا به کشور است؟ تصریح کرد: به دستور رئیس جمهور ستادی در وزارت بهداشت تشکیل شده است که همه دستگاه‌های مرتبط در آن حضور دارند و دائما اوضاع را رصد و تحولات را بررسی می‌کنند و متناسب با شرایط موجود تصمیم گیری می‌کنند.

وی افزود: فعلا تصمیمی بر تعطیلی مدارس نیست و در صورت نیاز ستاد و شورای تامین هر استان می‌تواند در مورد تعطیلی مدارس آن استان تصمیم بگیرد و وزارت آموزش و پرورش هم در آن مشارکت دارد.

حاجی میرزایی تاکید کرد: ما در آموزش و پرورش برای تامین آرامش خانواده‌ها تمامی معاونان تربیت و سلامت را در یک گفت‌وگوی ویدئویی و برخط با مسئولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ارتباط قرار دادیم و همه توصیه‌های لازم به آن‌ها منتقل شده است.

وزیر آموزش و پروش ادامه داد: دستورالعمل‌های لازم برای آگاهی والدین، دانش آموزان، مدیران و معلمان تهیه شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است و تاکید کردم.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: به تمام مدیران تاکید می‌کنم اگر لازم باشد تمام مدارس را بررسی کنید بهداشت مدرسه، بهداشت بوفه مدرسه، تغذیه مدرسه، سرویس‌های بهداشتی اطمینان پیدا کنند و اگر لازم است تمهیدات و تجهیزاتی برای بهداشت بیشتر فراهم شود حتما انجام شود. ما حداکثر مراقبت را داریم و متناسب با صلاحدید ستاد تصمیم گیری خواهد شد.

او در پایان در رابطه احتمال استمرار تعطیلی مدارس در قم، گفت: ستاد دایما جلسه تشکیل می‌دهد و اوضاع را بررسی می‌کند. اگر لازم باشد هر تصمیمی برای سلامت فرزندان گرفته شود حتما اتخاذ می‌کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545029 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟